اسپاد فولاد آسیا

نورد فولاد گلستان

[rank_math_breadcrumb]

فهرست

شرکت صنایع نورد فولاد گلستان ، در سال 1375 قرارداد خرید خط نورد میلگرد و مقاطع ساختمانی را به صورت فاینانس با شرکت POMINI ایتالیا منعقد نمود. این شرکت با ساخت و ارسال تجهیزات توسط شرکت ایتالیایی و تامین منابع مالی و مساعدت بانک عامل ، عملیات اجرایی احداث کارخانه را در تاریخ 1 دی سال 1381 در زمینی به مساحت 66 هکتار آغاز کرد و با شماره ثبت 2855 در شهرستان گنبد کاووس به ثبت رسید . در سال 89 کارکنان فنی مجموعه نورد گلستان خطوط تولید این کارخانه را بهره‌برداری کردند.

عباس صالح اردستانی، مدیرعامل شرکت نورد فولاد گلستان و اسماعیل ممشتی، رئیس هیئت مدیره آن است. 70 درصد اقتصاد استان گلستان از طریق کشاورزی تامین می‌شود و کارخانه نورد فولاد مینودشت هم از بزرگ‌ترین طرح‌های تولیدی- تجاری این استان است. این شرکت پس از سال ها تلاش با هدف تولید انواع میلگرد و کلاف و به منظور دستیابی به بازارهای جهانی به عنوان اولین و بزرگترین کارخانه نورد فولاد در شمال کشور به بهره برداری رسید. مهندسی و طراحی تجهیزات خط ، توسط شرکت POMINI انجام شد.

از طرفی مهندسی و طراحی اسکلت فلزی، جرثقیل ها، تجهیزات سیستم هوای فشرده، تهویه، روشنایی، اعلام و اطفای حریق توسط متخصصین داخلی به سرانجام رسید. سپس عملیات نصب تجهیزات توسط کارکنان داخلی و با نظارت دوره ای شرکت POMINI صورت پذیرفت و در نهایت کارخانه راه اندازی شد . این شرکت در حال حاضر تولید کننده میلگرد با سایز های 8 الی 25 در گرید A3 می باشد .

کارخانه فولاد مینودشت گلستان

کارخانه فولاد نورد گلستان بزرگ‌ترین کارخانه نورد شمال کشور است و محصولات باکیفیت و منطبق با استانداردهای روز می‌سازد. این مجموعه از تجهیزات مدرن، به‌روز و مطابق با آخرین تکنولوژی‌ها سود برده و برای قریب به 150 نفر به‌صورت مستقیم اشتغال‌زایی کرده است. تجهیز خطوط تولید، افزایش ظرفیت تولید، اشتغال‌زایی در استان گلستان و ارتقای کیفیت محصولات از اهداف مجموعه نورد فولاد گلستان است.

شرکت صنایع نورد فولاد گلستان که آن را به نام کارخانه نورد مینودشت هم می‌شناسند، به‌عنوان تولیدکننده برتر شمال کشور انتخاب شده و به‌جز رفع نیازهای داخلی توانسته مازاد محصولات خود را به کشورهای منطقه ارسال کند.

محصولات فولاد گلستان

محصولات کارخانه فولاد نورد گلستان به‌صورت میلگرد کلاف و شاخه‌ای تولید می‌شود. تولیدات مجموعه ذوب آهن گلستان شامل کلاف ساده و آجدار از قطر 5.5 تا 14 میلیمتر، میلگرد ساده شاخه‌ای از قطر 8 تا 28 میلیمتر و میلگرد آجدار در شاخه‌هایی با قطر 8 تا 28 میلیمتر هستند. این کارخانه سالانه 340 هزار تن میلگرد، مفتول و کلاف تولید می‌کند. شما می‌توانید برخی از محصولات کارخانه فولاد گلستان را در جدول زیر مشاهده کنید.

  • میلگرد ساده و گرید یک، از محصولات فولاد گلستان است. این محصول، صاف است و مقاومت تسلیم 2400 و مقاومت کششی 3600 دارد.
  • گرید دوم این میلگرد آج دارد و مشخصه آج 340، مقاومت تسلیم 3400 و مقاومت کششی پنج هزار از ویژگی‌های آن است.
  • گرید سوم میلگرد گنبد کاووس، آج جناغی دارد و از مقاومت تسلیم چهار هزار و مقاومت کششی شش هزار کیلوگرم بر سانتیمتر مربع برخوردار است.

جمع بندی

شرکت صنایع نورد فولاد گلستان که به کارخانه نورد مینودشت نیز شناخته می شود طی سال های گذشته توانسته علاوه بر رفع نیازهای داخلی مازاد محصولات خود را به کشورهای منطقه نیز ارسال کند و در زمره تولید کنندگان بی واسطه در سطح کشور قرار گیرد.

در حال حاضر کارخانه نورد فولاد مینودشت جزء بزرگ ترین طرح های تولیدی-تجاری استان گلستان با یک دهه سابقه در زمینه تولید مقاطع فولادی و صادرات میلگرد است. بازرسان فنی، نمونه‌هایی از محصولات فولادی کارخانه را پس از تولید، در آزمایشگاه آنالیز ارزیابی می‌کنند. خواص فیزیکی و شیمیایی این محصولات در واحدهای کنترل کیفی بررسی می‌شود.

در این مرحله تست‌های مختلف روی نمونه‌ها انجام می‌دهند و نتیجه این تست‌ها را در قالب گزارش همراه با محصول به خریدار شرکت ذوب آهن گلستان ارائه می‌دهند. سایز، گرید و طول محصول را هم بر روی پلاک الصاقی آن حک می‌کنند. آدرس کارخانه فولاد ذوب آهن استان گلستان، پنج کیلومتری جاده مینودشت به سمت گنبد است.

فهرست مطالب

نوشته‌های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها