اسپاد فولاد آسیا

فولاد تاراز چهارمحال

[rank_math_breadcrumb]

فهرست

شرکت فولاد تاراز چهارمحال

شرکت صنایع ورق های پوشش دار تاراز چهارمحال در سال 1387 با هدف طراحی، ساخت و راه اندازی خطوط تولید محصولات فولادی (Processing Line) در شهرک صنعتی شهرکرد واقع در استان چهارمحال و بختیاری تاسیس شد.

اجرای پروژه این مجموعه در تیر ماه سال 1390 کلید خورد و نهایتأ در دی ماه 1394 به بهره برداری رسید. این مجموعه که به عنوان اولین تولید کننده محصولات گالوانیزه TOC در ایران و خاورمیانه شناخته شده است دارای ظرفیت تولیدی 27 هزار تن در سال جهت تولید محصولات گالوانیزه و گالوالوم می باشد.

مجموعه آتیه فولاد نقش جهان، هلدینگ توکا فولاد، شرکت پارس فولاد مبین و شرکت فولاد زاگرس از جمله سهامداریان شرکت فولاد تاراز چهارمحال می باشند.

محصولات فولاد تاراز چهارمحال

محصولات تولیدی فولاد تاراز چهارمحال شامل ورق گالوانیزه، ورق گالوانیزه TOC و گاوالوم می باشد که در ذیل به شرح آنها می پردازیم.

ورق گالوانیزه فولاد تاراز چهارمحال

ورق گالوانیزه این شرکت از روکش دهی فولاد کربنی با استفاده از آلیاژ روی با استفاده از فرآیند Hot Dip حاصل می شود. این محصول در گریدهای فولادی مختلف از جمله گرید خودرویی و یا کشش عمیق مانند Dx51, Dx52 و Dx53 تولید می شود. در نهایت تست های مورد نیاز بر اساس استاندارد بین المللی EN10346 جهت حصول اطمینان از کیفیت محصول بر روی آنها انجام می شود.

از برترین ویژگی های ورق گالوانیزه فولاد تاراز چهارمحال می توان به minimized spangle بودن آن اشاره کرد. این مجموعه با بکارگیری تجهیزات روز دنیا، کنترل عملیات حرارتی و همچنین مصرف روی با خلوص بالا، کنترل پاتیل مذاب از لحاظ پایین بودن میزان سرب و ناخالصی موفق به تولید ورق گالوانیزه با کیفیت بالا شده است.

ورق گالوانیزه با پوشش TOC

این شرکت با استفاده از دانش داخلی و خارجی و با توجه به نیاز مشتریان گرامی موفق به تولید ورق گالوانیزه با پوشش TOC شده است که از ویژگی های برجسته این محصول می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • خاصیت رنگی بودن
  • خاصیت ضد اثر انگشت (Anti Finger) •
  • مقاومت در برابر خوردگی
  • خاصیت Self-Lubrication

ورق گالوالوم

پوشش گالوالوم عبارتست از پوشش آلیاژ آلومینیوم و روی بر روی فولاد که این آلیاژ شامل 55% آلومینیوم، 43.5% روی و 1.5% سیلیکون می باشد. وجود سیلیکون در ترکیب این آلیاژ سبب افزایش چسبندگی مابین ورق فولادی و پوشش، کنترل نرخ رشد لایه آلیاژی و همچنین افزایش شکل پذیری ورق گالوالوم می گردد. از مزایای ورق گالوالوم می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • مقومت در برابر خوردگی
  • مقاومت حرارتی بالت
  • دانسیته پایین تر
  • زیبایی ظاهری

 

فهرست مطالب

نوشته‌های مرتبط

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها