اسپاد فولاد آسیا

اصلاح قیمتی محصولات فولادی

[rank_math_breadcrumb]

فهرست

طبق اطلاعیه بورس کالای ایران امروز (۲۹ فروردین ۱۴۰۳)، ۳۱۶ هزار و ۷۴۷ تن محصولات نورد فولادی شامل تیرآهن، میلگرد و انواع ورق گرو، گرم خودرو و گرم نوردکاران در تالار صنعتی بورس کالا عرضه شد.

در انتهای معاملات امروز از این میزان حجم، بیش از ۵۲ درصد از محصولات حذف شده و حجمی به مقدار ۱۵۱ هزار و ۹۱۱ تن معامله شد.

میزان تقاضای ثبت شده برای این حجم معامله شده به حجم ۱۹۶ هزار و ۹۰۷ تن بود که عمدتا مربوط به عرضه‌های اعتباری تیرآهن، میلگرد و ورق گرم خودرو بود.

حذف اکثر عرضه‌ها در معاملات امروز به دلیل تسویه نقدی و نبود تقاضا صورت گرفت و برخی نمادها به دلیل پر طرفدار بودن، آن هم به صورت اعتباری به فروش رفت.

در جریان معاملات امروز، ۱۸۶ هزار و ۹۷۴ تن میلگرد (تقریبا دوبرابر هفته قبل) عرضه شده که با ریزش حدود ۷۵/۹ درصد نسبت به اطلاعیه عرضه، در نهایت به حجم ۴۴ هزار و ۹۴۹ تن معامله شد.

میزان تقاضا برای این حجم معامله شده ۶۹ هزار و ۲۹۲ تن بود.

این شرایط نشان می‌دهد قیمت‌های موجود جذابیت برای خرید نداشته و بیش از ۷۵ درصد عرضه‌ها حذف شد.

میانگین موزون نرخ پایانی این محصول ۲۴ هزار و ۸۴۶ تومان یا حدود ۲۷ هزار و ۴ تومان به اضافه ارزش افزوده و تقریبا ۱۲۰ تومان بالاتر از نرخ پایانی هفته گذشته (۲۴ هزار و ۷۲۳ تومان) بر روی سایت بورس کالا مورد معامله قرار گرفت.

پایین‌ترین قیمت معامله شده این محصول ۲۴ هزار و ۵۳۳ تومان و بیشترین قیمت ۲۷ هزار و ۶۰۷ تومان است.

یرآهن عرضه شده در بورس کالای امروز با ریزش بیش از ۵۶ درصد نسبت به اطلاعیه عرضه و مربوط به عرضه‌های نقدی، همراه شد. در نهایت حجمی به مقدار ۱۶ هزار و ۷۷۲ تن با میزان تقاضای بیش از دو برابری به میزان ۳۵ هزار و ۸۸۵ تن معامله شد.

این حجم تقاضا موجب شدت یافتن رقابت و افزایش میانگین قیمت معاملات شده و میانگین نرخ معاملاتی با ۳/۳ درصد افزایش به قیمت ۲۷ هزار و ۹۷۵ تومان رسید. این قیمت نسبت به نرخ معامله شده هفته قبل محصول تیرآهن (۲۸ هزار و ۲۳۶ تومان)، حدود ۲۶۰ تومان کاهش دارد.

گفتنی است در جریان معاملات امروز، رقابت کلا برای عرضه‌های اعتباری تیرآهن ذوب آهن اصفهان بود و عرضه‌های نقدی در تعداد کم یا حذف شدند یا به مقدار کم و بدون رقابت قیمتی به فروش رفت.

فهرست مطالب

نوشته‌های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها