اسپاد فولاد آسیا

نوسان شمش فولادی با دلار

[rank_math_breadcrumb]

فهرست

به گزارش اقتصاد، نفت و فلزات نیوز، در هفته جاری قیمت شمش فولادی در بورس کالا نسبت به هفته گذشته ۲۴۲ تومان معادل ۱.۲ درصد کاهش یافت و به ۲۰۱۷۷ تومان به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده رسید. معاملات هفته جاری نشان داد که افزایش تقاضا و افزایش قیمت صورت‌گرفته در بازار فولاد، موقتی و صرفاً با منشأ نوسانات ارزی بوده و با اصلاح نرخ ارز، بازار داخلی فولاد نیز به فاز رکودی خود بازگشت!

حجم کل معاملات شمش در هفته جاری ۹۸ هزار تن و معادل ۵۲ درصد کل حجم عرضه‌های صورت‌گرفته بود. حجم معاملات شمش نسبت به هفته گذشته ۶۷ هزار تن معادل حدوداً ۴۱ درصد کاهش یافت که این امر دلیلی جز ضعف تقاضای واقعی مصرفی ندارد و افزایش تقاضای هفته گذشته نیز کاذب و صرفاً ناشی از هیجانات افزایش نرخ دلار در بازار آزاد بوده است.

واقعیت این است که بازار داخلی فولاد در بخش شمش و مقاطع طویل، اصلاً از بنیادهای قوی برخوردار نیست و تا زمانی که مشکل تقاضای داخلی حل نشده، حداقل باید از سیاست‌های افزایش صادرات استفاده شود تا منافع ارزی بیشتری از محل صنعت فولاد نصیب کشور شود. در واقع، فولادسازان بیش از هرچیز به بسته‌های حمایتی توسعه صادرات نیاز دارند.

روند قیمت شمش در بورس کالا را در نمودار زیر ببینید:

روند قیمت شمش فولادی در بورس کالا
روند قیمت شمش فولادی در بورس کالا
فهرست مطالب

نوشته‌های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها