اسپاد فولاد آسیا

مقصد صادرات محصولات معدن: مهمترین کشورها

[rank_math_breadcrumb]

فهرست

برپایه آمارها و اطلاعات منتشره سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، مهم ترین مقصد های صادرات محصولات معدن، پنج کشور بوده است که 73 درصد از کل صادرات محصولات معدنی را شامل می‌شود.

حدود ۷۳ درصد صادرات محصولات حوزه معدن و صنایع معنی کشورمان در سال گذشته به میزان ۹ میلیارد دلار، به پنج کشور چین، عراق، ترکیه، امارات متحده عربی و اندونزی انجام شده است.

برپایه این گزارش، چین با ۲ میلیارد و ۹۰۴ میلیون دلار مقصد نخست صادرات محصولات بخش معدن و صنایع معدنی ایران بود که سهم ۲۳.۷ درصدی از کل صادرات این بخش را به خود اختصاص داده است.

پس از آن، عراق با ۲ میلیارد و ۷۱ میلیون دلار (سهم ۱۶.۹ درصدی) ، ترکیه با یک میلیارد و ۸۵۴ میلیون دلار (سهم ۱۵.۱درصدی)، امارات متحده عربی با یک میلیارد و ۳۳۹ میلیون دلار (سهم ۱۰.۹درصدی) و اندونزی با ۷۷۰ میلیون دلار (سهم ۶.۳ درصدی) در رتبه‌های دوم تا پنجم قرار گرفتند.

سال گذشته ۴۸ میلیون و ۶۹۰ هزار تن انواع محصولات معدن و صنایع معدنی به ارزش ۱۲ میلیارد و ۲۴۰ میلیون دلار از کشورمان به ۱۶۸ کشور جهان صادر شد.

در این میان، میزان صادرات زنجیره فولاد پنج میلیارد و ۷۶۰ میلیون دلار، زنجیره مس یک میلیارد و ۵۷۷ میلیون دلار، زنجیره آلومینیم ۹۷۳.۳ میلیون دلار، گندله ۶۲۶.۳ میلیون دلار، زنجیره روی ۵۹۷ میلیون دلار، زغال سنگ و کک ۴۵۳.۷ میلیون دلار، زنجیره سیمان ۳۴۳.۲ میلیون دلار، آهن اسفنجی ۲۰۶.۱ میلیون دلار، انواع سنگ و محصولات مرتبط ۱۹۹.۷ میلیون دلار، زنجیره مولیبدن ۱۱۱.۱ میلیون دلار، کنسانتره آهن ۹۰ میلیون دلار، انواع فرو ۸۱.۶ میلیون دلار و زنجیره سرب ۸۰.۲ میلیون دلار بود.

منبع: ایرنا

فهرست مطالب

نوشته‌های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها