اسپاد فولاد آسیا

بورس کالا دوباره به قیمت‌گذاری دستوری روی آورد!

[rank_math_breadcrumb]

فهرست

معاون فروش فولاد خراسان می‌گوید: بورس کالا همچنان بر مدار قبل حرکت می‌کند و برخلاف دستورالعمل‌های خود، قیمت‌های دستوری را در دستور کار خود قرار داده و گناه آن را به گردن دولت می‌اندازد.

حسین بختیاری در گفتگویی درباره وضعیت عرضه محصولات فولادی در بورس کالا اظهارداشت: در حال حاضر متاسفانه عرضه‌های فولاد در بورس کالا حال و روز مناسبی ندارند. فعلاً دولت با دخالت گسترده در بورس کالا سعی در پایین آوردن قیمت فولاد بدون دلیل در کشور دارد، چرا که اگر قصد کنترل قیمت مسکن را داشته باشد، به هیچ عنوان سیاست موفقی محسوب نمی‌شود.

در سال گذشته در ۸ ماهه اول سال، قیمت فولاد روندی نزولی داشت و بسیاری از شرکت‌های فولادی و تجار فولاد زیان‌های هنگفتی را تجربه کردند اما قیمت مسکن بدون اعتنا به این حوزه، روندی صعودی داشت، بنابراین پایین آوردن قیمت فولاد به خصوص میلگرد و تیرآهن هدیه‌ای است که دولت به سازندگان مسکن می‌دهد که سودش به جیب ملت نمی‌رود.

معاون فروش فولاد خراسان یادآور شد: در هفته‌های گذشته فرمول جدیدی در بورس کالا ابداع شد که تغییرات قیمت پایه فولاد در صورت معامله شدن عرضه‌ها به علاوه یک درصد میانگین قیمت کشف شده دو هفته قبل رشد کند و در صورتی که عرضه‌ای منجر به معامله نشد، تا ۵ درصد قیمت پایه کاهش یابد.
در دو هفته گذشته بورس کالا به این اتفاق بسنده نکرد و شرکت‌های فولادی را تحت فشار می‌گذارد تا قیمت‌های پایه را بیش از این کاهش دهند.
وی با بیان اینکه بورس کالا همچنان بر مدار قبل حرکت می‌کند و برخلاف دستورالعمل‌های خود، قیمت‌های دستوری را در دستور کار خود قرار داده و گناه آن را به گردن دولت می‌اندازد، اظهارداشت: چنین عملکردی باعث شده قیمت محصولات فولادی به طور چشمگیری در بازار در هفته‌های گذشته کاهش یابد؛ علی‌رغم اینکه شاهد هستیم که قیمت خودرو و بسیاری از اقلام دیگر همچنان صعودی است.


منبع: فولادبان

فهرست مطالب

نوشته‌های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها