اسپاد فولاد آسیا

قیمت جهانی سنگ آهن در کف نرخ ۴ ماهه

[rank_math_breadcrumb]

فهرست

قیمت جهانی سنگ آهن در آخرین معاملات مربوط به ۲۴ آوریل:

سنگ آهن ۶۲ درصد با کاهش قیمت ۵.۳۵ دلار ۱۰۶.۸ دلار معامله شد.
سنگ آهن ۶۵ درصد نیز با کاهش قیمت ۵.۷۵ دلار ۱۲۱.۸ دلار معامله شد.
شمش فولاد دریای سیاه بدون تغییر ۵۴۵ دلار معامله شد.

به گزارش «اکوایران»، قیمت جهانی سنگ آهن در روز جمعه ۲۱ آوریل افت نرخی قابل ملاحظه را به ثبت رساند؛ به نحوی که متال‌بولتن بهای هر تن از این محصول با عیار ۶۲ درصد وارداتی به بنادر شمالی چین را با ثبت کاهش روزانه ۷/ ۵درصدی برابر ۱۱۰ دلار و ۴۱ سنت ارزیابی کرد که این رقم کمترین بهای فروش آن پس از دسامبر ۲۰۲۱ بود. کاهش تمایل کارخانه‌های فولادی به خرید سنگ‌آهن و افزایش موجودی انبارهای این کشور باعث شد تا این محصول با افت نرخ مواجه شود. در حالی که بهای سنگ‌آهن برای تحویل در ماه‌مه در روز پایانی هفته افتی ۸۲/ ۵درصدی داشت و برابر ۱۰۸ دلار و ۶۵ سنت معامله شد؛ سنگ‌‌آهن در بورس سنگاپور با نرخ ۱۰۸ دلار به فروش رفت که این رقم کمترین بهای فروش آن پس از ۲۸ دسامبر ۲۰۲۲ بود. همچنین در این روز پرمعامله‌ترین قرارداد سنگ‌آهن برای تحویل در ماه سپتامبر در بورس کالای دالیان، با ثبت کاهش روزانه ۸۲/ ۴درصدی با نرخ ۵/ ۷۳۰ یوآن برابر ۱۰۵ دلار و ۹۶سنت معامله شد که کمترین نرخ فروش آن ظرف چهارماه اخیر بود.

براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، قیمت سنگ آهن دریایی به دنبال افت قیمت معاملات فیوچرز و سوآپ، به شدت کاهش یافت. به گفته فعالان بازار، روند نزولی وابسته به میزان تقاضای سنگ آهن است که تحت تاثیر کاهش تولیدات کارخانه‌های فولادی چین افت یافته است.
در همین حال، معاملات فیوچرز ماه سپتامبر برای سنگ آهن در بورس کالای دالیان با افت ۴ درصدی نسبت به قیمت توافقی روز قبل (۷۶۱٫۵ یوآن {۱۱۱دلار} به ازای هر تن) انجام شدند.

همچنین معاملات ماه می در بورس سنگاپور با کاهش ۷٫۲۷ دلاری قیمت به ازای هر تن در مقایسه با قیمت توافقی قبل (۱۱۵٫۳۷ دلار به ازای هر تن) انجام شدند. به گزارش فولادبان، یک تاجر در بازار سنگاپور در این باره بیان کرد: قیمت معاملات سوآپ ماه می سنگ آهن در بورس سنگاپور طی یک روز بیش از ۶ درصد سفوط کرد که به قیمت زیر ۱۱۰ دلار به ازای هر تن کاهش یافت و کمترین قیمت را از اواخر ماه دسامبر سال گذشته ثبت کرد. وی افزود: قیمت سنگ آهن هنوز به کف خود نرسیده است و انتظار می‌رود بیش از این سقوط کند، زیرا کارخانه‌های فولادی شروع به کاهش تولیدات خود کرده‌اند.

فهرست مطالب

نوشته‌های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها