اسپاد فولاد آسیا

قیمت آهن اسفنجی نزدیک به سقف تاریخی

[rank_math_breadcrumb]

فهرست

به گزارش اقتصاد، نفت و فلزات نیوز، در هفته جاری قیمت آهن اسفنجی در بورس کالا با افزایش ۲۱۹ تومانی به ازای هر کیلو معادل ۱.۵ درصدی نسبت به هفته گذشته به ۱۴۴۹۰ تومان به ازای هر کیلو رسید. در سه هفته اخیر، قیمت آهن اسفنجی در بورس کالا ۱۸ درصد افزایش یافته و اکنون تنها ۱۰۹ تومان کمتر از سقف تاریخی خود در ۶ اسفند سال گذشته است.

حجم معاملات آهن اسفنجی در هفته جاری ۷۳ هزار تن بود و قیمت میانگین موزون معاملات، ۱۸.۳ درصد بالاتر از قیمت پایه ایستاد. بالاترین قیمت آهن اسفنجی در معاملات روز گذشته نیز ۱۵۰۷۰ تومان به ازای هر کیلو و مربوط به شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان بود.

نسبت قیمت آهن اسفنجی به شمش فولادی (با احتساب نرخ میانگین شمش در هفته گذشته) به ۷۱ درصد رسید. انتظار می‌رود از چهار هفته دیگر و با ورود به اواسط اسفند و افزایش دما، شاهد افزایش عرضه آهن اسفنجی در بورس کالا باشیم.

در هفته جاری قیمت کنسانتره در بورس کالا نسبت به هفته گذشته ۳۵ تومان به ازای هر کیلو معادل ۱ درصد افزایش یافت و به ۳۶۳۶ تومان به ازای هر کیلو رسید. قیمت میانگین موزون گندله نیز ۱۰ تومان به ازای هر کیلو معادل ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۴۸۱۵ تومان به ازای هر کیلو رسید.

در هفته جاری، از بیش از ۴۶۲ هزار تن کنسانتره عرضه‌شده در بورس کالا، ۲۰۰ هزار تن، و از ۵۹۰ هزار تن گندله عرضه‌شده، ۱۵۷ هزار تن معامله شد. در هفته جاری حجم معاملات گندله کاهش شدیدی را تجربه کرد.

نسبت قیمت میانگین موزون کنسانتره و گندله به شمش فولادی در حال حاضر در بورس کالا به ترتیب ۱۷.۸ و ۲۳.۶ درصد است. با رشد قیمت شمش فولادی در هفته گذشته، این نسبت‌های قیمتی کاهش یافت.

روند قیمت آهن اسفنجی در بورس کالا را در نمودار زیر ببینید:

قیمت آهن اسفنجی نزدیک به سقف تاریخی
قیمت آهن اسفنجی نزدیک به سقف تاریخی
فهرست مطالب

نوشته‌های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها