اسپاد فولاد آسیا

فولاد صادراتی ایران در پایین‌ترین نرخ

[rank_math_breadcrumb]

فهرست

به گزارش فولادبان، یک فعال صنعت فولاد درباره وضعیت بازار فولاد و مشکل ها و چالش های آن مطرح کرد: در هفته‌های اخیر شاهد کاهش قیمت فولاد صادراتی بودیم به گونه‌ای که در هفته‌ های گذشته قیمت شمش فولادی صادراتی ایران روند نزولی داشته و به پایین‌ ترین میزان خود از دی ماه سال ۱۴۰۱ تاکنون رسیده است.
وی گفت: همچنین قیمت اسلب صادراتی در هفته‌های اخیر به ازای هر تن حدود ۱٫۵ درصد کاهش قیمت داشته و قیمت میلگرد صادراتی نیز حدود ۴ درصد کاهش قیمت را به ثبت رسانده است. این فعال فولادی افزود: کاهش قیمت فولاد صادراتی ایران به دلیل ریزش قیمت محصولات فولادی در بازار جهانی رخ داده است. از سوی دیگر، هفته ی گذشته قیمت فولاد و مواد اولیه فولادی از جمله سنگ آهن در بازار چین ریزش شدیدی را تجربه کرد. زینال‌زاده تصریح کرد: براساس موارد ذکرشده، و چشم انداز نامناسب تقاضا برای محصولات فولادی و کاهش قیمت مواد اولیه، به نظر می‌ رسد به تدریج در بازار شاهد ریزش قیمت محصولات فولادی باشیم.

وی معتقد است که با کاهش قیمت‌‌ها در بازار چین، بازارهای فولاد در دیگر نقاط جهان از جمله جنوب شرق آسیا و خلیج فارس با کاهش قیمت مواجه شوند. این فعال فولادی در خصوص راهکاری برای بهبود وضعیت فعلی اظهارداشت: از متولیان امر در وزارت صمت و سایر نهادهای تصمیم‌گیر انتظار می‌رود نظارت دقیقی بر عرضه محصولات فولادی در بورس کالا داشته باشند تا از بروز مشکلات جدی در این زنجیره جلوگیری شود.

وی در پایان گفت: دولت می‌تواند از یارانه انرژی به ‌عنوان الزامی برای عرضه ی  ۱۰۰ درصدی محصولات این صنایع در بازار داخلی استفاده کند به گونه‌ ای که اگر تولیدکنندگان از تامین بازار داخلی سر باز بزنند، باید بهای انرژی را با نرخ آزاد پرداخت کنند. به ‌این ‌ترتیب، امکانی برای تنظیم بازار این محصول فراهم خواهد شد.

فهرست مطالب

نوشته‌های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها