اسپاد فولاد آسیا

قیمت فولاد از دلار و تورم عقب ماند

[rank_math_breadcrumb]

فهرست

یک کارشناس اقتصادی گفت: با توجه به سیاست‌های کلی وزارت صمت و سرکوب‌هایی که در این صنعت وجود دارد، می‌توان گفت حوزه فولاد از دلار و تورم عقب مانده است.

سیاست وزارت صمت، فولاد را از بازار دلار و تورم عقب انداخت اخبار تولید زنجیره فولاد
احمد جانجان در گفتگو با فولادبان درباره اختصاص ۳۲۰ تا ۳۴۰ همت تسهیلات بانکی به بخش مسکن و تأثیر آن بر صنعت فولاد اظهار کرد: در ابتدا باید دید این میزان از نقدینگی برای ساخت نهضت ملی مسکن تخصیص داده می‌شود؟ در صورتی که این اتفاق بیفتد، نمی‌توان انتظار ساخت ۴ میلیون مسکن را داشت و دولت نهایتاً در ۴ سال بتواند حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی تأمین کند.

وی تصریح کرد: با توجه به سیاست‌های کلی وزارت صمت و سرکوب‌هایی که در این صنعت وجود دارد، حوزه فولاد از دلار و تورم عقب مانده است. بر همین اساس، می‌توان میزان تقاضا را در بازار افزایش داد اما در هر صورت احتمال دارد دولت به صورت سفت ‌و سخت برای فولادسازان مشکل درست کند.

این کارشناس اقتصادی معتقد است که برای بهبود وضعیت فعلی در اقتصاد و فولاد باید قیمت‌گذاری دستوری را به طور کامل حذف کرد.

جانجان در پایان با تاکید بر اینکه تمام قیمت‌ها باید در بازار و بر اساس عرضه و تقاضا تعیین شود، تصریح کرد: بهتر است ساختار بازارهای مالی و تجاری کشور، براساس ساختارهای از قبل تجربه شده و کشورهایی که تجربه موفقی در این زمینه داشته‌اند، باشد.

فهرست مطالب

نوشته‌های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها