اسپاد فولاد آسیا

سقف قیمت شمش فولادی با افزایش تقاضا

[rank_math_breadcrumb]

فهرست

به گزارش اقتصاد، نفت و فلزات نیوز، در هفته جاری قیمت شمش فولادی در بورس کالا نسبت به هفته گذشته ۷۱۱ تومان معادل ۳.۳ درصد افزایش یافت و به ۲۲۱۰۲ تومان به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده رسید. این سقف قیمت شمش فولادی در حدوداً ۱ سال گذشته (از ۱۱ اردیبهست ۱۴۰۲ تاکنون) و دومین باری است که در تاریخ معاملات بورس کالا، قیمت میانگین شمش وارد کانال ۲۲۰۰۰ تومانی می‌شود. بنابراین، نرخ شمش فولادی اکنون تنها یک گام تا شکستن سقف تاریخی فاصله دارد.

حجم کل معاملات شمش در هفته جاری بیش از ۱۵۱ هزار تن و معادل ۷۰ درصد کل حجم عرضه‌های صورت‌گرفته بود. حجم معاملات شمش در هفته جاری نسبت به هفته گذشته کاهش ۶۷ هزار تنی معادل ۳۱ درصدی را تجربه کرد. بالاترین قیمت شمش در معاملات هفته جاری ۲۴۲۲۲ تومان به ازای هر کیلو و مربوط عرضه اعتباری فولاد خوزستان بود.

علت افزایش اخیر قیمت شمش فولادی، افزایش نرخ ارز در بازار آزاد و همین‌طور افزایش قیمت محصولات فولادی است. به‌طور کلی معمولاً در موج‌های افزایشی، تقاضا برای عرضه‌های اعتباری شمش بالا می‌رود و که هفته جاری نیز شاهد این امر بودیم.

روند قیمت شمش در بورس کالا را در نمودار زیر ببینید:

روند قیمت شمش فولادی در بورس کالا
روند سقف قیمت شمش فولادی در بورس کالا

شمش فولادی از جمله فرآورده‌های میانی نورد فولاد است. شمش فولادی به دو صورت بیلت(Billet) و بلوم(Bloom) تولید می‌گردد. شمش فولادی که به صورت بیلت تولید می‌گردد، تحت عنوان شمشال نیز شناخته می‌شود و دارای سطح مقطع دایره‌ای و یا مربعی شکل است. بیلت دارای عرض کمتر از ۱۵ سانتی متر و سطح مقطع کمتر از ۲۳۰ سانتی متر مربع است و از این رو بیشتر برای مصارف تولید میلگرد و سیم استفاده می‌شود.

برای اطلاع از قیمت روزانه شمش فولادی در بازار به صفحه قیمت شمش فولادی مراجعه فرمایید.

همچنین می‌توانید جزییات اطلاعات مربوط به بازار را در کانال تلگرام اسپاد فولاد ببینید.

فهرست مطالب

نوشته‌های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها