شماره‌های تماس:

روند کاهشی قیمت شمش فولادی

[rank_math_breadcrumb]

فهرست

در هفته جاری شاهد روند کاهشی قیمت شمش فولادی بودیم. قیمت شمش فولادی در بورس کالا نسبت به هفته گذشته ۳۰۰ تومان به ازای هر کیلو معادل ۱.۶ درصد کاهش یافت و به ۱۸۶۱۷ تومان به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده رسید. در ۸ هفته اخیر در مجموع قیمت شمش فولادی ۹.۴ درصد کاهش یافته است و بدین ترتیب قیمت‌ها به پایین‌ترین میزان از اواخر فروردین سال جاری رسیده است.

حجم کل معاملات شمش در هفته جاری ۱۴۳ هزار تن و معادل ۵۲ درصد کل حجم عرضه‌های صورت‌گرفته بود. طبق فرمول هفته آینده قیمت پایه عرضه شمش بین ۱۷۸۱۱ تا ۱۸۹۳۵ تومان به ازای هر کیلو خواهد بود. امروز حجم معاملات شمش ۳۱ هزار تن بیش از هفته گذشته بود و در مجموع همچنان شاهد رکود در بازار شمش هستیم. بالاترین قیمت شمش نیز ۱۹۲۹۴ تومان به ازای هر کیلو و مربوط به فولاد خوزستان بود.

با توجه به شاخص پترومتالز برای میانگین قیمت شمش فولادی صادراتی ایران، در هفته جاری شمش با دلار ۳۹۳۱۸ تومانی در بورس کالا معامله شد.

متال بولتن در شماره امروز خود (سه‌شنبه ۹ آبان) گزارش داد که قیمت شمش فولادی صادراتی از دریای سیاه با با کاهش ۱.۷ درصدی به ۴۶۲ دلار به ازای هر تن رسید.

پلتس نیز قیمت فوب شمش فولادی صادراتی از دریای سیاه را ۴۶۵ دلار به ازای هر تن اعلام کرده است. برآورد متال اکسپرت نیز از قیمت شمش فولادی صادراتی از دریای سیاه ۴۶۰ دلار به ازای هر تن است.

متال بولتن قیمت فوب اسلب صادراتی از دریای سیاه را نیز با کاهش ۰.۵۴ درصدی، ۴۳۵ تا ۴۸۰ دلار به ازای هر تن اعلام کرد.

روند قیمت شمش در بورس کالا را در نمودار زیر ببینید:

روند کاهشی قیمت شمش فولادی
روند کاهشی قیمت شمش فولادی

برای اطلاع روزانه از قیمت شمش فولادی در بازار روی این لینک کنید.

فهرست مطالب

نوشته‌های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها