اسپاد فولاد آسیا

روند قیمت آهن اسفنجی

[rank_math_breadcrumb]

فهرست

عصر معاملات DRI با قیمت پایه + نمودار

به گزارش پترومتالز، در دو عرضه اخیر آهن اسفنجی در بورس کالا قیمت آن، ۲۵۸۴ تومان به ازای هر کیلو معادل ۱۹٫۸ درصد کاهش یافته است. روز گذشته قیمت آهن اسفنجی به ۱۰۴۸۴ تومان به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده رسید. با توجه به افزایش حجم عرضه‌های آهن اسفنجی پیش‌بینی می‌شود در میان‌مدت آهن اسفنجی با رقابت اندک و نزدیک به نرخ پایه در بورس کالا معامله شود.
با توجه به قیمت شمش فولادی در بورس کالا در هفته گذشته، نسبت قیمت آهن اسفنجی به شمش در بورس کالا به ۵۴٫۵ درصد رسید. برای مقایسه در فروردین سال گذشته این نسبت ۶۷ درصد بوده و در حال حاضر نسبت قیمت آهن اسفنجی به شمش در بورس کالا در کف یک‌ساله خود قرار دارد. البته در بازار نسبت قیمت آهن اسفنجی به شمش بالاتر و در سطح ۵۶ درصد است. همان‌طور که پیشتر گفتیم نحوه معاملات آهن اسفنجی باعث کاهش قیمت محصولات فولادی در بازار خواهد شد.
بنا به قیمت‌های اعلامی متال بولتن، آخرین قیمت (تحویل درب کارخانه) آهن اسفنجی در هند ۳۱۸۰۰ روپیه به ازای هر تن معادل ۳۸۹ دلار است و اگر این قیمت را مبنا قرار دهیم، آهن اسفنجی در هفته جاری در بورس کالا با دلار ۲۶۹۵۱ تومانی معامله شد.

روند قیمت آهن اسفنجی در بورس کالا را در نمودار زیر ببینید:

روند قیمت آهن اسفنجی
فهرست مطالب

نوشته‌های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها