اسپاد فولاد آسیا

روند قیمت آهن اسفنجی، گندله و کنسانتره سنگ آهن

[rank_math_breadcrumb]

فهرست

به گزارش پترومتالز، در هفته جاری، قیمت آهن اسفنجی در بورس کالا با کاهش ۲۲۴۹ تومانی در هر کیلو، معادل ۱۷٫۲ درصدی نسبت به هفته گذشته به ۱۰۸۱۹ تومان به ازای هر کیلو رسید. با سقوط قیمت آهن اسفنجی در روز جاری، قیمت ماده اولیه فولادسازان به نرخ‌های ۳ ماه و نیم پیش (۲۶ آذر ۱۴۰۱) بازگشت.
بنا به قیمت‌های اعلامی متال بولتن، آخرین قیمت (تحویل درب کارخانه) آهن اسفنجی در هند ۳۱۶۰۰ روپیه به ازای هر تن معادل ۳۸۴ دلار است و اگر این قیمت را مبنا قرار دهیم، آهن اسفنجی در هفته جاری در بورس کالا با دلار ۲۸۱۷۴ تومانی معامله شد. هفته گذشته آهن اسفنجی در بورس کالا با دلار ۳۴۰۳۱ تومانی معامله شده بود.
همچنین نسبت قیمت آهن اسفنجی به شمش به ۵۷٫۹ درصد رسید. کمترین میزان این نسبت در سال گذشته ۵۴ درصد بوده است. معاملات امروز آهن اسفنجی به بازار فولاد، خصوصاً بازار مقاطع طویل فولادی، سیگنال کاهشی صادر کرد.
قیمت گندله سنگ آهن در بورس کالا نسبت به هفته گذشته، ۸۰ تومان به ازای هر کیلو معادل ۲ درصد افزایش یافت و به ۴۰۹۱ تومان به ازای هر کیلو رسید. قیمت کنسانتره سنگ آهن نیز با افزایش ۳۱ تومانی معادل ۱ درصدی به ۳۱۲۸ تومان به ازای هر کیلو رسید.
در هفته جاری، از ۵۸۸ هزار تن کنسانتره عرضه‌شده در بورس کالا، ۳۲۰ هزار تن، و از ۱ میلیون و ۵۰ هزار تن گندله عرضه‌شده، ۳۳۱ هزار تن معامله شد.
ضریب قیمت محصولات سنگ آهن به شمش فولادی در هفته جاری اندکی بهبود یافت و ضریب قیمتی کنسانتره و گندله به ترتیب به ۱۶٫۷ و ۲۱٫۹ درصد قیمت کشف‌شده شمش فولادی در هفته گذشته رسید.
آخرین قیمت سی‌اف‌آر کنسانتره و گندله وارداتی چین به ترتیب ۱۳۹٫۴۶ و ۱۵۲٫۱۲ دلار به ازای هر تن است. ضریب قیمتی کنسانتره و گندله در چین نیز به ترتیب ۲۴٫۷ و ۲۶٫۹ درصد قیمت شمش فولادی است.

فهرست مطالب

نوشته‌های مرتبط

5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امیر

خدا می‌دونه امسال چه بلایی قراره سر صنعت فولاد بیاد