اسپاد فولاد آسیا

ذوب نورد توانارام

[rank_math_breadcrumb]

فهرست

شرکت ذوب نورد توانارام در سال ۱۳۹۶ شمسی در شهرستان تبریز، حد فاصل جاده تبریز به آذرشهر ( نرسیده به آذرشهر) ، در شهرک صنعتی آخولا به احداث رسید. این شرکت با هدف خود کفائی در صنعت آهن و فولاد و کاهش وابستگی این محصول استراتژیکی در زمینی به مساحت ۱۸ هزار متر مربع کار خود را شروع کرد.

ذوب نورد توانارام که به عنوان یک کارخانه تولید شمش فولاد شناخته می شود، وابسته به گروه صنعتی پارس است. ساختار این مجموعه متشکل از دو واحد تولیدی فولاد سازی و تولید ورق به صورت نورد گرم می باشد.

شرکت ذوب توانارام با احداث کارخانه ذوب و نورد در ۲ فاز ، با ظرفیت تولید سالانه ۲۸۰ هزار تن مقاطع فولادی در حال فعالیت می باشد. زیربنای این مجموعه در فاز اول ۶۰۰۰ متر مربع می باشد که توانسته است برای ۷۰ نفر به صورت مستقیم و بیش از ۱۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال زایی نماید.

معرفی محصولات توانارام

محصولات ذوب نورد توانارام را شمش های فولادی با گریدهای مختلف تشکیل می دهند که دارای استاندارد های معتبر جهانی می باشند. این شرکت دارای تجهیزات استاندارد در زمینه های ریخته گری پیوسته، آزمایشگاه کوانتومتری و همچنین آزمایشگاه آب می باشد.

چشم انداز توانارام

چشم انداز شرکت ذوب نورد توانارام، تبدیل شدن به یکی از بزرگترین واحدهای تولید فولاد در کشور و تکمیل زنجیره تولید محصولات فولادی در جهت ایجاد ارزش افزوده در بخش محصولات استراتژیک و دسترسی به بازارهای جهانی است.

تلاشگران این شرکت دارای دانش فنی بالا و تکنولوژی پیشرفته در زمینه تولید شمش و اسلب های فولادی با گریدهای مختلف هستند. همچنین در تولید ورق های گرم فولادی با ابعاد خاص که در صنایع مختلف کاربرد دارند، در سطح استاداردهای معتبر بین المللی اهتمام می ورزند.

توانا رام دارای چشم انداز وسیعی در زمینه تولید محصولات استراتژیکی دارد و می خواهد با تولید فولادهای آلیاژی خاص و مقاطع فولادی مورد نیاز صنعت برق، در بازارهای جهانی به ارائه محصول بپردازد. در نهایت این مجموعه طی سالیان آینده، وارد مراحل ساخت و بهره برداری فازهای ۲، ۳ و ۴ خواهد شد که برای این منظور، زمینی به مساحت ۱۰۰هزار متر مربع در نظر گرفته شده است. پیش بینی می شود توانارام بتواند برای ۸۰۰ نفر به صورت مستقیم و برای بیش از ۱۲۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال زمایی نماید. دفتر شرکت توانارام در هتل گسترش تبریز می باشد که این هتل نیز جز زیر مجموعه های شرکت پارس ساختار می باشد.

اهداف ذوب نورد توانارام

برنامه ریزی واحد فولادی سازی این شرکت تولید انواع شمش و تختال است. از طرفی هدف واحد نورد گرم این مجموعه تولید انواع ورق‏ های فولادی ساختمانی و آلیاژی می باشد. طبق برنامه های  پیش بینی شده، در فاز دوم این کارخانه از روش نورد گرم برای تولید سالانه ۲۸۰ هزار تن انواع ورق های فولادی استفاده شده و محصولات این واحد تولیدی پاسخگوی نیازهای صنایع منطقه و فرامنطقه ای خواهد بود.

علاوه بر آن تولید سالانه ۲۸۰ هزار تن انواع شمش های فولادی و تختال با استفاده از پروسه ذوب به روش قوس الکتریکی در فاز توسعه به مرحله اجرا خواهد رسید. در نهایت این مجموعه قادر خواهد بود با تولید مجموع ۵۶۰ هزار تن شامل ۲۸۰ هزار تن انواع شمش و اسلب فولادی و ۲۸۰ هزار تن انواع ورق های گرم فولادی در سال پشتیبان صنعت فولاد کشور عزیزمان باشد.

فهرست مطالب

نوشته‌های مرتبط

1 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها