اسپاد فولاد آسیا

تحریم فولاد خوزستان

[rank_math_breadcrumb]

فهرست

پس از عملیات پهپادی علیه اسرائیل که توسط جمهوری اسلامی ایران انجام شد، ایالات متحده آمریکا شرکت‌های تامین‌کننده فولاد خوزستان را تحریم کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا، با انتشار بیانیه‌ای از تحریم ۱۶ فرد و دو نهاد جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با ساخت موتورهای پهپادهای مورد استفاده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خبر داد.

بر اساس اعلام وزارت خزانه‌داری آمریکا، پنج شرکت نیز که برای شرکت فولاد خوزستان مواد اولیه فراهم می‌کردند، در فهرست تحریم قرار گرفته‌اند.

از جمله شرکت‌های تحریم شده می‌توان به دو شرکت مستقر در دبی و هنگ‌کنگ اشاره کرد که بر اساس این بیانیه، از مشتریان و تامین‌کنندگان مالی شرکت فولاد خوزستان ایران بوده‌اند.

در بیانیه‌ای که وزارت خزانه‌داری آمریکا صادر کرده است، آمده: تحریم‌های جدید با هدف پرهزینه کردن رفتارهای بی‌ثبات‌کننده ایران است.

ایالات متحده در سه سال گذشته بیش از ۶۰۰ نهاد مرتبط با ایران را تحریم کرده است.

محمد جامعی، مدیر روابط عمومی شرکت فولاد خوزستان، مهمترین دلایلی که سبب شده آمریکا تصمیم بگیرد شرکت فولاد خوزستان را تحریم کند را چنین بیان کرد:
-در اختیارگرفتن بیشترین سهم در صادرات غیرنفتی
-یکه تازی در بازار شمش فولاد ایران
-راه اندازی کارخانه فولادسازی شادگان و افتتاح مگامدول زمزم۳

مدیر روابط عمومی شرکت فولاد خوزستان اعلام کرد که تحریم شرکت فولاد خوزستان از این حیث جنبه نمادین هم دارد که دشمن، بزرگترین خطر را استقلال و خودشکوفایی اقتصادی می‌داند.

فهرست مطالب

نوشته‌های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها