اسپاد فولاد آسیا

افزایش قیمت فولاد و سنگ آهن در بازار چین

[rank_math_breadcrumb]

فهرست

به گزارش پترومتالز، قیمت فولاد و مواد اولیه فولادی امروز سه‌ شنبه ۲۹ فروردین در بازار چین افزایش یافت. دلیل این امر رشد اقتصادی فراتر از حد انتظار چین در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۳ بود. رشد اقتصادی چین در سه‌ماهه اول امسال به ۴.۵ درصد رسید؛ در حالی که تحلیل‌گران انتظار رشد ۴ درصدی را داشتند. در سه‌ماهه قبلی رشد اقتصادی این کشور تنها ۲.۹ درصد بود.

قیمت سنگ آهن با سررسید ماه سپتامبر (قراردادی که بیشترین معامله را داشت) در بورس کالای دالیان با افزایش ۲.۱ درصدی به ۷۸۴ یوان (۱۱۴.۰۴ دلار) به ازای هر تن رسید.

قیمت میلگرد در بازار چین با سررسید ماه اکتبر در بورس آتی شانگهای ۴۱ یوان در هر تن افزایش یافت و به ۳۹۴۸ یوان (۵۷۴ دلار) به ازای هر تن رسید.

قیمت ورق گرم با سررسید ماه اکتبر نیز در بورس آتی شانگهای ۴۱ یوان در تن افزایش یافت و به ۴۰۳۸ یوان (۵۸۷ دلار) به ازای هر تن رسید.

با وجود رشد قیمت‌ها در روز جاری، همچنان ریسک‌هایی متوجه بازار فولاد و سنگ آهن است. علی‌رغم رشد اقتصادی ۴.۵ درصدی چین، مصرف محصولات فولادی در این کشور در هفته‌های اخیر کمتر از حد انتظار بوده و حاشیه سود کارخانجات فولادی چین نیز اصلاً وضعیت مناسبی ندارد.

دولت چین برای سال ۲۰۲۳، رشد اقتصادی ۵ درصدی را هدف قرار داده است.

همچنین امروز سه‌ شنبه ۲۹ فروردین سنگ آهن ۶۲ درصد با رشد ۱.۱ دلاری، ۱۲۰ دلار معامله شد و قراضه سی اف آر ترکیه هم با کاهش ۱ دلاری ۴۳۰ دلار معامله شد.

فهرست مطالب

نوشته‌های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها