اسپاد فولاد آسیا

اصلاح قیمت‌ فولاد ادامه می‌یابد؟

[rank_math_breadcrumb]

فهرست

در هفته جاری شاهد اصلاح قیمت‌ فولاد بوده‌ایم. قیمت کشف‌شده شمش فولادی در بورس کالا با کاهش ۱۹۲۱ تومانی معادل ۸٫۶ درصدی نسبت به هفته گذشته به ۲۰۳۵۲ تومان به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده رسید. مدیریت تقاضا و کاهش قیمت پایه عرضه شمش توسط وزارت صمت، چیزی بود که عقب‌نشینی قابل توجه قیمت‌ها از سقف تاریخی را در هفته جاری رقم زد.

میانگین قیمت شمش صادراتی ایران در هفته گذشته ۴۸۶ دلار به ازای هر تن بود؛ بر این اساس، شمش در هفته جاری در بورس کالا با دلار ۴۱۸۷۶ هزار تومانی معامله شد. آخرین نرخ شمش در رینگ صادراتی بورس کالا در تاریخ ۵ اردیبهشت ۲۰۵۰۰ تومان به ازای هر کیلو بوده و عرضه‌های رینگ صادراتی که بعد از این تاریخ با قیمت بالاتر ارائه شده است، مشتری نداشته است. با معاملات هفته جاری، قیمت شمش در رینگ داخلی بالاخره پایین‌تر از قیمت شمش در رینگ صادراتی قرار گرفت.

در پی اصلاح قیمت‌ فولاد در بازار، سیاست‌های مدیریت تقاضا، تخصص مواد اولیه از طریق سامانه بهین‌یاب و منوط شدن خرید مواد اولیه به عرضه محصولات در بورس کالا، عواملی است که ممکن است باعث شوند تا در صورت ثبات نسبی نرخ ارز، اصلاح قیمت‌ها در بازار فولاد ادامه داشته باشد.

روند قیمت شمش در بورس کالا را در نمودار زیر ببینید:

اصلاح قیمت‌ فولاد - روند دوماه قیمت شمش فولادی
اصلاح قیمت‌ فولاد – روند دوماه قیمت شمش فولادی

منبع: پترومتالز

فهرست مطالب

نوشته‌های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها