اسپاد فولاد آسیا

اصلاح عوارض صادراتی

[rank_math_breadcrumb]

فهرست

شنیده‌های پترومتالز از منابع موثق حاکی از این است که وزارت صمت پیشنهاد اصلاح عوارض صادراتی برخی از کالاهای مشمول مصوبه عوارض صادراتی مواد خام و نیمه‌خام را به دولت ارائه داده است. طبق مصوبه دولت، عوارض صادرات کنسانتره و گندله سنگ آهن ۲۰ درصد تعیین شده بود که وزارت صمت پیشنهاد داده عوارض صادراتی گندله به حدود ۱ درصد و عوارض صادراتی کنسانتره به ۵ تا ۷ درصد کاهش یابد.

ملاک وزارت صمت برای نرخ عوارض صادراتی پیشنهادی، کسری یا مازاد هر محصول در زنجیره آهن و فولاد بوده است. بر همین اساس، عوارض صادراتی گندله که دارای مازاد تولید است، حدود ۱ درصد پیشنهاد شده و سال آینده اگر زنجیره فولاد با کسری گندله روبرو شود یا شرایط تغییر کند، این نرخ عوارض نیز تغییر خواهد کرد.

وزارت صمت همچنین پیشنهاد داده است که با اصلاح عوارض صادراتی، میزان عوارض آهن اسفنجی به ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش یابد. در مصوبه عوارض صادراتی مواد خام و نیمه‌خام، نرخ عوارض صادرات آهن اسفنجی ۵ درصد تعیین شده بود. زنجیره فولاد در حال حاضر با کسری آهن اسفنجی روبرو است.

نرخ عوارض صادرات سنگ آهن نیز توسط وزارت صمت ۲۰ درصد پیشنهاد شده است.

لازم به ذکر است که در تصویب نامه مورخ ۲۱ تیر ماه هیئت دولت، عوارض صادراتی سنگ آهن، کنسانتره و گندله ۲۰ درصد، آهن اسفنجی ۱۵ درصد و شمش و اسلب فولادی ۲ درصد تعیین شده است.

فهرست مطالب

نوشته‌های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها