شماره‌های تماس:

قیمت آهن اسفنجی در سقف 9ماهه

[rank_math_breadcrumb]

فهرست

در هفته جاری قیمت آهن اسفنجی در بورس کالا با افزایش ۹۳۷ تومانی به ازای هر کیلو معادل ۷.۴ درصدی نسبت به هفته گذشته به ۱۳۵۷۳ تومان به ازای هر کیلو رسید. این بالاترین نرخ آهن اسفنجی در حدود ۹ ماه و نیم گذشته (از ۶ اسفند ۱۴۰۱ تاکنون) است. علت افزایش قیمت آهن اسفنجی، رقابت بالا برای خرید آن به علت نگرانی نسبت به محدودیت‌های گاز در فصل سرد سال جاری است.

حجم عرضه‌های آهن اسفنجی در هفته جاری ۱۰۲ هزار تن بود که با وجود محدودیت‌های ثبت سفارش، حدود ۱۸۵ هزار تن تقاضای خرید روی تابلوی بورس کالا ثبت شد و در نهایت آهن اسفنجی ۲۱.۲ درصد بالاتر از قیمت پایه معامله شد. بالاترین قیمت آهن اسفنجی در معاملات هفته جاری ۱۴۲۳۴ تومان به ازای هر کیلو و مربوط به «فسبزوار» بود.

نسبت قیمت آهن اسفنجی به شمش فولادی (با احتساب نرخ میانگین شمش در هفته گذشته) به ۷۲.۷ درصد رسید. این نسبت در تابستان امسال حدود ۶۰ درصد بوده و به دلیل نگرانی نسبت به محدودیت‌های گاز و کاهش عرضه آهن اسفنجی، بیش از ۱۲ واحدِ درصد نسبت به نُرم تابستان افزایش یافته است.

روند قیمت آهن اسفنجی تا 18 آذر
روند قیمت آهن اسفنجی تا 18 آذر

همچنین قیمت کنسانتره در بورس کالا نسبت به هفته گذشته ۵۱ تومان به ازای هر کیلو معادل ۱.۵ درصد افزایش یافت و به ۳۵۰۰ تومان رسید. قیمت میانگین موزون گندله نیز ۶۶ تومان به ازای هر کیلو معادل ۱.۴ درصد افزایش یافت و به ۴۶۲۲ تومان به ازای هر کیلو بود.

در هفته جاری، از ۲۶۳ هزار تن کنسانتره عرضه‌شده در بورس کالا، ۱۰۰ هزار تن، و از ۶۸۴ هزار تن گندله عرضه‌شده، ۳۲۴ هزار تن معامله شد. نسبت قیمت میانگین موزون کنسانتره و گندله به شمش فولادی در حال حاضر در بورس کالا به ترتیب ۱۸.۷ و ۲۴.۸ درصد است.

بنا بر اعلام پلتس، قیمت سی‌اف‌آر کنسانتره وارداتی چین در حال حاضر ۱۴۸.۴ دلار به ازای هر تن است. قیمت گندله کوره بلند وارداتی چین نیز در حال حاضر ۱۵۵.۱ دلار به ازای هر تن است. پرمیوم گندله گرید آهن اسفنجی با عیار ۶۷.۵ درصد نسبت به سنگ آهن ۶۵ درصد نیز ۴۷ دلار به ازای هر تن است. ارزیابی پترومتالز از قیمت فوب گندله صادراتی ایران در حال حاضر ۱۳۸.۴ تا ۱۴۰.۴ دلار به ازای هر تن است. قیمت جهانی محصولات سنگ آهن به بالاترین میزان در یک سال و نیم اخیر رسیده است.

روند قیمت گندله و کنسانتره سنگ آهن تا 18 آذر
روند قیمت گندله و کنسانتره سنگ آهن تا 18 آذر

منبع: پترومتالز

فهرست مطالب

نوشته‌های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها