اسپاد فولاد آسیا

تخفیف ۱۰۰دلاری میلگرد ایران

[rank_math_breadcrumb]

فهرست

یک کارشناس فولادی با اشاره به قیمت میلگرد در بازارهای عراق مطرح کرد: قیمت تمام فلزات در دنیا مبنایی دارند که در واقع بعد از تشکیل بورس لندن، یک بازار هدفمند و ناپراکنده برای قیمت‌گذاری و ایجاد یک مبنی در محصولات فلزی شکل گرفت. این مرجع در تمامی نقاط اصلی دنیا، تحویل و تحولی در محصولات فلزی ایجاد کرد و در نهایت باعث یکپارچگی قیمت گذاری حوزه فلزات شد.

وی با بیان اینکه فوب خلیج فارس به عنوان یکی از مناطق قیمت‌گذاری محسوب می‌شود، گفت: طبق قیمت‌گذاری که در کشور عراق و کشورهای همسایه صورت می‌گیرد، می‌توان گفت نرخ فولاد به صورت شفاف اعلام می‌شود بر همین اساس، قیمت مقاطع فولادی به صورت CFR حدود ۵۱۰ تا ۵۳۰ یورو است.

این کارشناس فولادی ادامه داد: در خصوص بازار عراق نیز می‌توان گفت در حال حاضر، نرخ میلگرد حدود ۵۲۰ تا ۵۶۰ دلار بوده که کالاهای باکیفیت ایرانی ۵۶۰ دلار و کالاهایی با کیفیت معمولی حدودا خوب ۵۲۰ دلار قیمت‌گذاری شده است. این درحالیست که در داخل کشور، نرخ مقاطع مانند میلگرد ۲۴ هزار تومان و قیمت ورق‌های فولادی حدود ۴۰ هزار تومان است که فاصله این قیمت‌ها درست و مناسب نیست و تقریبا در دو دهه گذشته همچین فاصله‌ای وجود نداشت.

به گفته وی، قیمت ورق در حالت معمولی حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد بالاتر بوده و با وجود مهندسی‌ها نهایتا برخی اوقات این فاصله به ۳۰ درصد می‌رسید؛ اما امروزه فاصله دو برابری در قیمت این دو محصول به وجود آمده که تا به حال چنین چیزی نداشتیم.

کارشناس صنعت فولاد اظهار داشت: بنابراین می‌توان گفت صد درصد حباب منفی در قیمت مقاطع فولادی وجود دارد. از طرفی، صحبت‌هایی در خصوص راه اندازی بحث مسکن ملی، تمرکز تمام دولت را به خود جلب کرده و در دو سال گذشته به نتیجه‌ای نرسیده است. امروزه دولت به دنبال این است تا یک سال و نیم آینده ساخت یک میلیون مسکن را عملی کند که بعید به نظر می‌رسد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به اینکه تولیدکنندگان بزرگ سیمان و فولاد، دولتی هستند و قابلیت کنترل و اعمال نفوذ دارند، طبیعتا از این دو صنعت مادر به صورت دلخواه استفاده خواهند کرد. ناگفته نماند در حال حاضر، قیمت ۲۴ تومانی میلگرد کاملا غیرواقعی بوده و اگر آن را با نرخ جهانی متساوی کنیم ۴۲۰ تا ۴۳۰ دلار است که حدود ۱۰۰ دلار با قیمت‌های جهانی فاصله دارد.

منبع: فولادبان

 

فهرست مطالب

نوشته‌های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها