اسپاد فولاد آسیا

بهبود تقاضای خرید میلگرد و تیرآهن

[rank_math_breadcrumb]

فهرست

طبق اطلاعیه بورس کالای ایران امروز چهارم بهمن ۱۴۰۲ ۲۷۲ هزار و ۹۱ تن محصولات نورد فولادی شامل تیرآهن، میلگرد، شمش و ورق گرم در تالار صنعتی بورس کالا عرضه شد. اما در انتهای معاملات با ریزش ۳۵/۴ درصد از محصولات، حجمی به مقدار ۱۷۵ هزار و ۶۴۷ تن با میزان تقاضای نسبتا خوب به حجم ۲۶۷ هزار و ۱۰۰ تن که عمدتا مربوط به عرضه‌های اعتباری تیرآهن و میلگرد بود، به فروش رفت.

تیرآهن عرضه شده در بورس کالای امروز با ریزش نزدیک ۲۳/۷ درصد نسبت به اطلاعیه عرضه که مربوط به عرضه‌های نقدی بود، حجمی به مقدار ۲۳ هزار و ۴۸۸ تن با میزان تقاضای حدود دو برابری به میزان ۴۳ هزار و ۷۰۸ تن، قیمت معاملات را بالابرده و میانگین قیمت معاملاتی با ۵/۴ درصد افزایش به قیمت ۲۳ هزار و ۹۸۸ تومان ثبت شد.

گفتنی است در جریان معاملات امروز رقابت اکثرا بر عرضه‌های اعتباری تیرآهن عرضه شده از طرف ذوب آهن اصفهان بود.

همچنین در جریان معاملات امروز میلگرد با بیش از ۳۷/۷ درصد ریزش نسبت به اطلاعیه عرضه، به حجم ۱۲۶ هزار و ۵۹ تن با میزان تقاضای نسبتا بالایی به میزان ۱۸۹ هزار و ۶۹۲ تن به فروش رفت. میانگین موزون نرخ پایانی این محصول ۲۱ هزار و ۸۴۹ تومان یا حدود ۲۳ هزار و ۸۱۶ تومان به اضافه ارزش افزوده و تقریبا ۸۰۰ تومان بالاتر از نرخ پایانی هفته گذشته (۲۱ هزار و ۸۱ تومان) بر روی سایت بورس کالا مورد معامله قرار گرفت. پایین‌ترین قیمت معامله شده این محصول ۲۰ هزار و ۶۸۵ تومان و بیشترین قیمت ۲۴ هزار و ۶۵ تومان است.

در جریان معاملات امروز عرضه مجدد ۲۰ هزار تن توسط شرکت چادرملو؛ حجم عرضه شده مجدد با تقاضای بالا به میزان ۳۲ هزار و ۵۰ تن روبه رو شد و نرخ معاملاتی آن با ۱۰/۸ درصد بالاتر از نرخ پایه به مبلغ ۲۰ هزار و ۵۶۱ هزار تومان ثبت شد. به عبارتی نرخ معاملاتی این محصول حدود ۲ هزار تومان بالاتر از نرخ پایه معامله شد.

در این میان معاملات ورق گرم که توسط ۴ شرکت عرضه شده بود، در انتهای معاملات فقط ۶ هزار و ۱۰۰ تن عرضه شده توسط فولاد اکسین خوزستان و تولیدی فولاد اصفهان به مرحله معامله رسید و با تقاضای پایین به مقدار هزار و ۶۵۰ تن با ۲/۶ درصد بالاتر از نرخ پایه به قیمت ۲۹ هزار و ۷۹۱ تومان به فروش رفت.

منبع: آهن نیوز

فهرست مطالب

نوشته‌های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها