شماره‌های تماس:

رکورد قیمت آهن اسفنجی از ابتدای سال ۱۴۰۲

[rank_math_breadcrumb]

فهرست

در هفته جاری رکورد قیمت آهن اسفنجی در بورس کالا با افزایش ۶۳۴ تومانی به ازای هر کیلو معادل ۴.۸ درصدی نسبت به هفته گذشته به ۱۳۷۲۰ تومان به ازای هر کیلو رسید. این بالاترین قیمت آهن اسفنجی در بورس کالا بعد از ۶ اسفند سال گذشته تاکنون است.

حجم معاملات آهن اسفنجی در هفته جاری ۷۱ هزار تن بود و این کالای استراتژیک در نهایت ۲۱.۹ درصد بالاتر از قیمت پایه معامله شد. حجم عرضه‌های آهن اسفنجی و همین‌طور محدودیت‌های ثبت سفارش خرید آهن اسفنجی هر دو کمتر از هفته گذشته بود و این امر در کنار کاهش دمای هوا و افزایش احتمال تشدید محدودیت‌های گاز، باعث جهش قیمت آهن اسفنجی شد.

نسبت قیمت آهن اسفنجی به شمش فولادی (با احتساب نرخ میانگین شمش در هفته گذشته) به ۷۳.۱ درصد رسید. این نسبت ۱۳ واحد درصد بیش از تابستان سال جاری است. روند رکورد قیمت آهن اسفنجی در بورس کالا را در نمودار زیر ببینید.

روند قیمت آهن اسفنجی از ابتدای سال ۱۴۰۲
روند قیمت آهن اسفنجی از ابتدای سال ۱۴۰۲

قیمت کنسانتره در بورس کالا نسبت به هفته گذشته تغییر چندانی نداشت و ۳۵۶۳ تومان به ازای هر کیلو بود. قیمت میانگین موزون گندله نیز ۱۷۹ تومان به ازای هر کیلو معادل ۴ درصد افزایش یافت و به ۴۶۹۰ تومان به ازای هر کیلو رسید. بدین ترتیب، گندله افت قیمت خود در هفته گذشته را به‌طور کامل جبران کرد. نسبت قیمت میانگین موزون کنسانتره و گندله به شمش فولادی در حال حاضر در بورس کالا به ترتیب ۱۹ و ۲۵ درصد است. دی‌ماه سال گذشته نسبت قیمت کنسانتره و گندله به شمش، به ترتیب ۱۷ و ۲۳ درصد بود و این نسبت‌ها در مقایسه با سال گذشته، ۲ واحدِ درصد افزایش یافته است.
منبع: پترومتالز

برای اطلاع از قیمت روزانه آهن اسفنجی در بازار ایران به صفحه قیمت آهن اسفنجی مراجعه فرمایید. همچنین قیمت روزانه محصولات در کانال تلگرام و اینستاگرام اسپاد فولاد منتشر می‌شود.

فهرست مطالب

نوشته‌های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها