اسپاد فولاد آسیا

فولاد صنعت بناب با هدف تولید میلگرد آجدار در شهرک صنعتی بناب واقع در استان آذربایجان شرقی در سال 1383 آغاز به فعالیت کرد. میلگرد شاهین بناب در استاندارد A2 و A3 در سایز 8 تا 32 تولید و به بازار عرضه می‌گردد.

این مجتمع شامل ۴ شرکت زیر مجموعه مجتمع فولاد صنعت سهند، پروژه گسترش فولاد شهریار، فولاد شاهین بناب و فولاد صنعت شهریار است که هر کدام خط تولید متفاوتی در زمینه تولید آهن آلات دارد. شرکت فولاد شاهین بناب در سه زمینه نورد گرم میلگرد، ذوب و ریخته گری شمش فولادی فعال است.

علامت اختصاری میلگرد شاهین بناب BSCT می‌باشد که بر روی هر شاخه میلگرد حک شده است. در مجموع این تولیدکننده به طور سالانه یک میلیون و 950 هزار تن در بخش نورد گرم و 450 هزار تن در بخش ذوب و ریخته گری ظرفیت تولید دارد.

فولاد صنعت بناب و شرکت‌های تابعه آن در راستای تولید تیرآهن، شمش، نبشی، ناودانی و مفتول نقش مهمی در بازار آهن ایران و بویژه شمال غرب کشور ایفا می‌کنند. فولاد صنعت شهریار یکی از زیر مجموعه‌های فولاد صنعت بناب و اولین خط ذوب و ریخته گری در شمال غرب، وظیفه تولید شمش فولادی از سنگ آهن و آهن قراضه را بر عهده دارد. لازم به ذکر است گسترش فولاد شهریار در حال تکمیل و افزایش ظرفیت می‌باشد و در حال حاضر با استفاده از شمش اسلب و بیلت به ظرفیت حدود یک میلیون و چهارصد تن سالانه محصول تولید می‌کند.

تمامی محصولات شاهین بناب دارای استانداردهای لازم می باشد که از این میان می‌توان به گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001- 2008 از شرکتDNV  نروژ اشاره کرد. این امر دلیلی بر بالا بودن میزان تقاضای محصولات این شرکت در بازارهای داخلی و خارجی می‌باشد. می‌توان گفت قیمت میلگرد شاهین بناب با کیفیت نهایی آن مستقیما رابطه دارد.