شماره‌های تماس:

نسبت قیمتی محصولات فولادی: حاشیه سود محصولات فولادی بیشتر شده؟

[rank_math_breadcrumb]

فهرست

بررسی قیمت‌ها و نسبت قیمتی محصولات زنجیره فولاد ایران در خردادماه نشان می‌دهد که تغییرات مهمی در توازن قیمتی زنجیره فولاد در مقایسه با سال گذشته ایجاد شده است. این تغییرات خصوصاً در حلقه‌های مقاطع تخت فولادی قابل اهمیت است.
نسبت قیمت تختال به ورق گرم در بورس کالا که در خرداد سال گذشته ۸۲ درصد بوده است، در خرداد سال جاری به ۷۱ درصد رسیده است. به همین ترتیب، نسبت قیمت ورق گرم به ورق سرد که در خرداد سال گذشته ۸۴ درصد بوده است، در خرداد امسال به ۷۳ درصد رسیده است. این بدان معناست که حاشیه سود تولیدکنندگان ورق گرم در گام اول افزایش یافته است و در حلقه پایین‌دست‌تر، حاشیه سود تولیدکنندگان ورق سرد نیز افزایش یافته است.
نکته مهم دیگر این است که نسبت قیمت کنسانتره به شمش فولادی در بورس کالا که در خرداد سال گذشته ۲۰ درصد بوده است، در خرداد سال جاری به ۱۷ درصد رسیده است. شرکت‌های معدنی به دنبال نسبت قیمتی ۱۹ درصدی برای کنسانتره هستند.
نسبت قیمت آهن اسفنجی به شمش فولادی نیز از ۶۴ درصد در خردادماه سال گذشته به ۵۹ درصد در خرداد سال جاری رسیده است.
نسبت قیمت شمش به میلگرد نیز در خرداد امسال، ۲ واحدِ درصد نسبت به خرداد سال گذشته افزایش یافته و به ۸۹ درصد رسیده است. این بدان معناست که به صورت نسبی از حاشیه سود تولیدکنندگان میلگرد کاسته شده است.
در تصاویر اسلاید دوم و سوم، نسبت قیمتی محصولات فولادی و حلقه‌های مختلف زنجیره آهن و فولاد را ببینید.

حاشیه سود محصولات فولادی حاشیه سود محصولات فولادی

منبع: پترومتالز

فهرست مطالب

نوشته‌های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها