شماره‌های تماس:

کاهش قیمت شمش فولادی: نخستین کاهش در ۶ هفته

[rank_math_breadcrumb]

فهرست

پترومتالز: در هفته جاری قیمت شمش فولادی در بورس کالا نسبت به هفته گذشته ۴۰۴ تومان به ازای هر کیلو معادل ۲ درصد کاهش یافت. این قیمت به ۲۰۱۳۸ تومان به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده رسید. این نخستین کاهش قابل توجه قیمت شمش فولادی در ۶ هفته اخیر است. دلیل این کاهش قیمت، عمدتاً محدودیت‌هایی بود که در هفته جاری روی سقف ثبت سفارش خرید شمش برای هر کد بورسی اعمال شد.

حجم کل معاملات شمش در هفته جاری حدود ۱۳۷ هزار تن و معادل ۷۲ درصد کل حجم عرضه‌های صورت‌گرفته بود. ایجاد محدودیت‌ها در سمت تقاضا باعث شد تا علی‌رغم کاهش قیمت ۲ درصدی شمش، حجم معاملات نسبت به هفته گذشته کاهش یابد.

همچنین آخرین معامله شمش صادراتی ایران با قیمت ۴۷۳ دلار به ازای هر تن انجام شده است و بنابراین، در هفته جاری شمش فولادی در بورس کالا با دلار ۴۲۵۷۵ تومانی معامله شد.

یک شرکت بزرگ و مطرح ایرانی در آخرین مزایده شمش فولادی صادراتی خود که روز ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ نهایی شد، موفق به فروش یک محموله ۳۰ هزار تنی شمش فولادی (گرید تجاری) با قیمت فوب ۴۷۳ دلار به ازای هر تن شد.

با توجه به وضعیت فعلی قیمت‌ها در بازار جهانی فولاد، انجام این معامله با قیمت ۴۷۳ دلار به ازای هر تن، یک فروش خوب و مناسب ارزیابی می‌شود.

موعد تحویل محموله شمش این شرکت، انتهای ماه اکتبر سال جاری میلادی است.

روند قیمت شمش در بورس کالا را در نمودار زیر ببینید:

 

نخستین کاهش قیمت شمش فولادی در ۶ هفته
نخستین کاهش قیمت شمش در ۶ هفته

 

برای اطلاع از قیمت روزانه شمش فولادی به این آدرس مراجعه فرمایید.

فهرست مطالب

نوشته‌های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها