شماره‌های تماس:

قیمت فولاد صادراتی ایران و کشورهای مشترک المنافع

[rank_math_breadcrumb]

فهرست

برای قیمت فولاد صادراتی ایران در هفته منتهی به ۱۶ تیر ۱۴۰۲ منتشر شد.
در این هفته، قیمت فوبِ شمش فولادی صادراتی ایران تغییری نداشت و ۴۹۰ تا ۴۹۳ دلار به ازای هر تن بود. به دلیل محدودیت‌های برق در این هفته، فروش شمش صادراتی صورت نگرفت و بسیاری از فولادسازان ایرانی اقدام به برگزاری مزایده برای صادرات آهن اسفنجی کردند. انتظار می‌رود در ماه‌های پیش‌رو صادرات آهن اسفنجی و حتی گندله افزایش یابد و صادرات مواد اولیه تا حدی جای صادرات شمش را بگیرد. قیمت‌های فولاد صادراتی ایران را در تصویر فوق ببینید.
قیمت Ex-work میلگرد صادراتی ایران در این هفته ۱.۹ درصد کاهش یافت و به ۵۲۰ تا ۵۳۵ دلار به ازای هر تن رسید. بازار صادرات میلگرد ایران در رکود شدید قرار دارد و حجم صادرات هفتگی از طرف واحدهای تولیدی به حداقل رسیده است. این نگرانی برای تولیدکنندگان وجود دارد که برخی از تاجران، میلگرد را به‌صورت ریالی از کف بازار جمع کرده و آن را با قیمت ارزان صادر کنند.
پلتس در شماره امروز خود قیمت شمش فولادی صادراتی از دریای سیاه را با کاهش ۱۰ دلاری، ۴۷۸ دلار به ازای هر تن اعلام کرد. در چند روز گذشته، پلتس قیمت شمش فولادی صادراتی از دریای سیاه را ۲۲ دلار به ازای هر تن معادل ۴.۴ درصد کاهش داده است.
به نظر می‌رسد که دور تازه‌ای از کاهش قیمت شمش توسط فولادسازان روس در بازارهای صادراتی آغاز شده است که یکی از دلایل عمده آن کاهش ارزش روبل روسیه است.
متال اکسپرت نیز قیمت شمش فولادی صادراتی CIS را با کاهش ۱۰ دلاری، ۴۹۵ دلار به ازای هر تن اعلام کرده است.
قیمت‌های محصولات فولادی اعلامی توسط پلتس را در تصویر اسلاید سوم ببینید.

فهرست مطالب

نوشته‌های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها