شماره‌های تماس:

الزام ارسال فاکتور فروش به سامانه مودیان

[rank_math_breadcrumb]

فهرست

از تاریخ ۱۴۰۲/۱۰/۰۱ ارسال فاکتور فروش به سامانه مودیان برای همه اشخاص حقیقی و حقوقی الزامی می‌شود.

افرادی که جمع فاکتور فروش سال ۱۴۰۰ آنها زیر ۱۸ میلیارد تومان باشد، می‌توانند با برخورداری از معافیت ماده ۱۰۰ از ارسال فاکتور فروش به سامانه مودیان معاف باشند به شرطی که مشتربان آن‌ها فقط و فقط مصرف‌کننده نهایی باشند. چراکه فاکتور صادره آن‌ها نمی‌تواند به عنوان سند هزینه و یا اعتبار مالیاتی برای سایر اشخاص حقوقی و یا حقیقی استفاده شود.

در حوزه فولاد از آن‌جایی‌که اعتبارات مالیات ارزش افزوده، غالبا مبالغ بالا و حائز اهمیت هستند؛ افرادی که به جز مصرف کننده نهایی، هیچگونه فروشی به اشخاص حقوقی و یا حقیقی همکار نداشته باشد، اندک هستند. ضمن این‌که جمع فاکتور فروش سال ۱۴۰۰ اینها نباید بالاتر از ۱۸ میلیارد تومان بوده باشد. اما با این‌حال اگر چنین اشخاصی در صنف وجود دارند؛ این افراد ضمن برخورداری از معافیت ماده ۱۰۰ الزامی به ارسال فاکتور فروش به سامانه جامع مودیان ندارند‌‌.

حال که ارسال فاکتورها به سامانه مودیان به صورت الکترونیکی الزامی شده است، اشخاص مشمول مالیات می‌بایست از یکی از روش‌های مورد تائید سازمان امور مالیاتی اقدام به ارسال صورتحساب خود نمایند. ارسال صورتحساب‌های الکترونیکی به سامانه مودیان به سه روش امکان‌پذیر است. روش اول استفاده از نرم‌افزار واسط سامانه مودیان است که مودیان می توانند با خرید نرم افزار واسط و نصب آن، به سامانه مودیان متصل شوند و فاکتورهای خود را به سامانه ارسال نمایند. روش دوم استفاده از خدمات شرکت‌های معتمد مالیاتی است. در این روش افرادی که وقت یا اطلاعات کافی برای ارسال صورتحساب‌های خود ندارند از خدمات شرکت‌های معتمد استفاده می‌کنند. شرکت‌های معتمد، مورد تائید سارمان امور مالیاتی هستند و در ازای ارسال هر فاکتور به سامانه مودیان از مودی هزینه دریافت می‌کنند. روش سوم نیز مربوط به نرم افزارهای حسابداری است.

فهرست مطالب

نوشته‌های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها