شماره‌های تماس:

روند قیمت شمش فولادی

[rank_math_breadcrumb]

فهرست

در هفته جاری روند قیمت شمش فولادی در بورس کالا، شمش با افزایش ۵۳۸ تومانی معادل ۲.۶ درصدی نسبت به هفته گذشته به ۲۱۳۵۰ تومان به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده رسید. معاملات هفته جاری را می توان اولین تأثیر محدودیت‌های برق در سال جاری بر بازار شمش فولادی ارزیابی کرد؛ در این هفته، هم حجم عرضه نسبت به هفته‌های گذشته کاهش یافت و هم میانگین قیمت‌ شمش وارد کانال ۲۱ هزار تومانی شد. حتی دو معامله شمش به حجم ۱۷ هزار تن روز گذشته در کانال ۲۲ هزار تومانی انجام شد.

در هفته جاری از برخی شرکت‌های فولادی خواسته شده که مصرف برق خود را کاهش دهند. افزایش قیمت شمش در هفته جاری در حالی رقم خورد که قیمت آهن اسفنجی روز شنبه هفته جاری نسبت به هفته گذشته کاهش یافته بود. دلیل امر را می‌توان نگرانی بازار نسبت به محدودیت‌های برق ارزیابی کرد.

آخرین معامله شمش فولادی صادراتی ایران در هفته جاری با قیمت ۴۸۵ دلار به ازای هر تن انجام شد. بدین ترتیب، شمش فولادی روز گذشته در بورس کالا با دلار ۴۴۰۲۱ تومانی معامله شد.

 

در هفته جاری به واسطه افزایش قیمت شمش و کاهش قیمت آهن اسفنجی، نسبت قیمت آهن اسفنجی به شمش به ۵۹.۹ درصد رسید و کانال ۶۰ درصدی را از دست داد.

روند قیمت شمش در بورس کالا را در نمودار زیر ببینید:

روند قیمت شمش فولاد
روند قیمت شمش فولادی

منبع:پترومتالز

فهرست مطالب

نوشته‌های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها