شماره‌های تماس:

روند قیمت آهن اسفنجی، گندله و کنسانتره

[rank_math_breadcrumb]

فهرست

در هفته جاری قیمت آهن اسفنجی در بورس کالا با افزایش ۲۴۶ تومانی به ازای هر کیلو معادل ۲.۱ درصدی نسبت به هفته گذشته به ۱۱۷۲۶ تومان به ازای هر کیلو رسید. دلیل اصلی افزایش قیمت آهن اسفنجی در معاملات امروز بورس کالا، افزایش قیمت پایه عرضه آن درپی رشد قیمت شمش فولادی در هفته گذشته بود.

حجم عرضه‌های آهن اسفنجی ۲۱۱ هزار تن بود که حدود ۱۵۶ هزار تن آن، معادل ۷۴ درصد حجم عرضه‌ها مورد معامله قرار گرفت.

با توجه به قیمت شمش فولادی در هفته گذشته، نسبت قیمت آهن اسفنجی به شمش در هفته جاری به ۶۰.۲ درصد رسید.

بازار فولاد وارد فاز تقاضای متوسط برای محصولات میانی شامل آهن اسفنجی و شمش فولادی و تقاضای بسیار ضعیف برای محصولات نهایی خصوصاً در بخش مقاطع طویل شده است. مجاز شدن عرضه‌های اعتباری و خرید شمش توسط بازرگانان، تحرک نسبی در حلقه‌های میانی زنجیره فولاد در پی داشته است اما به تحریک تقاضا در بخش پایین‌دست این زنجیره منجر نشده است.

در هفته جاری قیمت کنسانتره در بورس کالا نسبت به هفته گذشته ۱۹ تومان به ازای هر کیلو معادل ۰.۵ درصد افزایش یافت و به ۳۵۶۴ تومان به ازای هر کیلو رسید. قیمت گندله نیز نسبت به هفته گذشته ۹۰ تومان به ازای هر کیلو معادل ۲ درصد افزایش یافت و به ۴۴۹۰ تومان به ازای هر کیلو رسید.

در هفته جاری، از بیش از ۷۳۵ هزار تن کنسانتره عرضه‌شده در بورس کالا، ۲۲۰ هزار تن، و از حدود ۵۴۵ هزار تن گندله عرضه‌شده، ۲۸۰ هزار تن معامله شد.

نسبت قیمت کنسانتره و گندله به شمش فولادی در حال حاضر در بورس کالا به ترتیب ۱۸.۳ و ۲۳.۱ درصد است.

بنا به آخرین قیمت‌های اعلامی متال بولتن، قیمت سی‌اف‌آر کنسانتره و گندله وارداتی چین به ترتیب ۱۱۰.۷ و ۱۳۸ دلار به ازای هر تن است. در یک هفته اخیر قیمت کنسانتره وارداتی چین حدود ۱۳ دلار به ازای هر تن و قیمت گندله وارداتی این کشور ۳.۱ دلار به ازای هر تن کاهش یافته است.

روند قیمت آهن اسفنجی، کنسانتره و گندله در بورس کالا را در نمودارهای زیر ببینید:

فهرست مطالب

نوشته‌های مرتبط

1 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها