شماره‌های تماس:

شمش فولادی و میلگرد: افزایش 50 درصدی میانگین قیمت

[rank_math_breadcrumb]

فهرست

بررسی روند قیمت شمش فولادی و میلگرد در بازار ایران نشان می‌دهد که در انتهای مهرماه سال جاری قیمت شمش فولادی ۵.۳ درصد و قیمت میلگرد ۲.۴ درصد کمتر از ابتدای این ماه بوده است. همچنین میانگین قیمت شمش فولادی در بازار ایران در مهرماه امسال ۱۹۱۵۳ تومان به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده بوده که ۳.۷ درصد کمتر از میانگین قیمت شمش در شهریورماه است. میانگین قیمت میلگرد در بازار نیز در شهریورماه ۲۲۱۶۱ تومان به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده بوده که ۲.۷ درصد کمتر از میانگین قیمت میلگرد در شهریور امسال است.

در مهر امسال میانگین قیمت میلگرد در بازار ۵۵ درصد بیش از ماه مشابه سال قبل بوده است. میانگین قیمت شمش فولادی در مهر ۱۴۰۲ نیز ۵۱ درصد بیش از ماه مشابه سال قبل بوده است.

نسبت قیمت شمش فولادی به میلگرد در بازار در مهرماه امسال نیز عمدتاً روند نزولی را طی کرده است. این نسبت که در ابتدای مهرماه ۸۸ درصد بوده، در انتهای مهر به ۸۵ درصد رسیده که به معنای بهبود حاشیه سود تولیدکنندگان میلگرد است. با این وجود، در مهرماه در مجموع رکود در بازار مقاطع طویل فولادی حاکم بوده است و تقاضای مصرفی ضعیف بوده است.

روند قیمت شمش فولادی و میلگرد در بازار در مهرماه امسال را در نمودار زیر ببینید:

مقایسه روند قیمت شمش فولادی و میلگرد
مقایسه روند قیمت شمش‌فولادی و میلگرد

منبع: پترومتالز

فهرست مطالب

نوشته‌های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها