شماره‌های تماس:

افزایش صادرات فولاد ایران به میزان 36 درصد

[rank_math_breadcrumb]

فهرست

بررسی آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران نشان می‌دهد که مجموع صادرات فولاد کشور (فولاد میانی و محصولات فولادی) در ۲ ماهه نخست امسال، ۱ میلیون و ۹۳۰ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزایش قابل توجه ۳۶ درصدی را نشان می‌دهد. با افزایش صادرات فولاد ایران در ۲ ماهه نخست امسال، صادرات گندله با رشد ۳۸۳ درصدی به بیش از ۱.۸ میلیون تن و صادرات کنسانتره با رشد بیش از ۲۲۰۰ درصدی به بالغ بر ۱.۱ میلیون تن رسیده است.

در ۲ ماهه نخست امسال، صادرات فولاد میانی کشور، ۱ میلیون و ۴۱۴ هزار تن بوده که افزایش ۳۳ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد. صادرات بیلت و بلوم در ۲ ماهه نخست امسال با رشد ۳۰ درصدی به ۱ میلیون و ۹۳ هزار تن و صادرات اسلب با رشد ۴۱ درصدی به ۳۲۱ هزار تن رسیده است.

وضعیت صادرات محصولات فولادی

کل صادرات محصولات فولادی کشور در ۲ ماهه نخست ۱۴۰۲، ۵۱۶ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش ۴۵ درصدی را نشان می‌دهد.

از میان محصولات فولادی، سهم صادرات مقاطع طویل فولادی، ۴۲۲ هزار تن بوده و صادرات این مقاطع ۴۰ درصد افزایش یافته است.

صادرات میلگرد شاخه که بیشترین سهم را از میان صادرات کل محصولات فولادی دارد، در ۲ ماهه نخست امسال ۴۵ درصد افزایش یافته و به ۳۰۱ هزار تن رسیده است. صادرات میلگرد کلاف نیز ۸ درصد کاهش یافته و به ۶۰ هزار تن رسیده است.

صادرات مقاطع تخت فولادی نیز با افزایش ۶۸ درصدی به ۹۴ هزار تن رسیده است.

گفتنی است در ۲ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ صادرات آهن اسفنجی ۲۰۴ هزار تن بوده است. ۲ ماهه نخست سال گذشته، صادرات آهن اسفنجی ایران صفر بوده است.

صادرات کنسانتره سنگ آهن در ۲ ماهه نخست امسال ۱ میلیون و ۱۵۴ هزار تن بوده است که رشد خیره‌کننده ۲۲۰۸ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

صادرات گندله نیز در ۲ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ با رشد ۳۸۳ درصدی نسبت به ماه مشابه سال گذشته به ۱ میلیون و ۸۴۱ هزار تن رسیده است.

جدول زیر که جزئیات صادرات فولاد ایران در ۲ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ مقایسه آن با مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد، ببینید:

صادرات فولاد ایران
صادرات فولاد ایران
فهرست مطالب

نوشته‌های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها