شماره‌های تماس:

آخرین تغییرات بازار سنگ آهن چین

[rank_math_breadcrumb]

فهرست

قیمت سنگ آهن عیار ۶۲ درصد وارداتی چین از استرالیا در هفته گذشته در مجموع با افزایش ۳ دلاری معادل ۲.۸ درصدی به ۱۰۸.۵ دلار به ازای هر تن رسید. نگرانی‌ها نسبت به کاهش تولید فولاد چین در کوتاه مدت کاهش یافته و این امر باعث رشد قیمت سنگ آهن در هفته گذشته شد.

برخی فعالان بازار بر این نظرند که در ماه سپتامبر تقاضا برای محصولات فولادی در چین افزایش خواهد یافت و قیمت محصولات فولادی نیز بالا خواهد رفت. پس با افزایش حاشیه سود فولادسازان، ماه سپتامبر زمان خوبی برای کاهش تولید فولاد در چین نیست و کارخانجات چینی کاهش تولید را به ماه‌های بعدی موکول خواهند کرد. برخی نیز حتی گمانه‌زنی می‌کنند که به خاطر شرایط بد اقتصادی، دولت چین امسال در مورد سطح تولید فولاد در این کشور سخت‌گیری نخواهد کرد. این گمانه‌زنی‌ها در مجموع باعث افزایش قیمت سنگ آهن در هفته گذشته شد.

با وجود این گمانه‌زنی‌ها، سطح مصرف محصولات فولادی در چین کمتر از حد انتظار است و برخی از کارخانجات فولادی در شرق چین نیز اخطاریه‌های کاهش تولید را دریافت کرده‌اند که این امر در میان‌مدت به معنای کاهش تقاضا برای سنگ آهن است.

حاشیه سود بالای واردات باعث شد معاملات سنگ آهن فعال باشد همچنان محموله های وارداتی نسبت به بازار داخلی قدرت رقابت بهتری دارند. اگرچه تقاضای فولاد مصرف کننده های نهایی فولاد در چین رو به بهبود است ولی کارخانه ها هنوز ترجیح می دهند تا برای رفع نیاز فوری خود سنگ آهن خریداری نمایند چون حاشیه سود تولید فولاد نزولی شده است.

منابع: فولاد ایران، پترومتالز

فهرست مطالب

نوشته‌های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها