اسپاد فولاد آسیا

پیش‌بینی قیمت‌های کلیدی بازار فولاد، قراضه و سنگ آهن در ۳ ماه آینده + جدول

[rank_math_breadcrumb]

فهرست

متال اکسپرت در شماره جدید ماهنامه «اسپات استیل مارکتس»، پیش‌بینی خود از روند قیمت‌ها در بازار جهانی فولاد و مواد اولیه را ارائه داد. متال اکسپرت پیش‌بینی کرده که در سه‌ماهه آوریل تا ژوئن ۲۰۲۳ قیمت‌ها در بازار فولاد، قراضه و سنگ آهن نزولی خواهد بود. این نشریه گفته تقاضا برای محصولات فولادی در چین در حال تضعیف است، درحالی که تولید و عرضه همچنان بالا است که این امر به کاهش قیمت‌ها در بازار چین و هجوم بیشتر فولادسازان چینی به بازارهای صادراتی خصوصاً جنوب شرق آسیا منجر می‌شود. تقاضا برای قراضه، شمش و محصولات فولادی در مناطق کلیدی نظیر ترکیه و جنوب شرق آسیا نیز وضعیت مناسبی ندارد که این امر به کاهش قیمت‌ها دامن می‌زند. پترومتالز ترجمه گزارش متال اکسپرت و مبانی استدلالی آن را به همراه جدول پیش‌بینی قیمت‌های کلیدی بازار جهانی فولاد و سنگ آهن در سه ماه آینده در اختیار مخاطبان و فعالان بازار فولاد قرار می‌دهد.

به گزارش پترومتالز، متال اکسپرت نوشته است:

پس از یک رشد کوتاه‌مدت، تقاضا برای فولاد در چین ضعیف‌تر می‌شود. مصرف واقعی کمتر از حد انتظار باقی مانده است. در اواخر ماه مارس ۲۰۲۳، از سرعت کاهش موجودی انبارهای بازرگانان چینی به میزان قابل توجهی کاسته شده است. برخلاف تقاضا، حجم عرضه محصولات فولادی در چین همچنان بالاست. این امر منجر به کاهش قیمت در داخل چین و افزایش فعالیت صادراتی فولادسازان این کشور می‌شود.

علیرغم این‌که در فصل اوج فعالیت‌های ساخت‌و‌ساز قرار داریم، با توجه به تقاضای ناکافی واردکنندگان عمده بیلت و ورق گرم، یعنی ترکیه و کشورهای جنوب شرق آسیا، قیمت‌ها نمی‌توانند در مسیر صعودی باقی بمانند. فولادسازان بدون حمایت مورد انتظار از سوی صنایع مصرف‌کننده فولاد باقی مانده‌اند و تقاضای این صنایع برای فولاد بالا نیست. قیمت‌های بالای مصالح ساختمانی، سیاست‌های پولی انقباضی، افزایش نرخ‌های بهره و همچنین وضعیت ناپایدار اقتصادی بر پروژه‌های ساختمانی و زیرساختی جدید تأثیر منفی می‌گذارد. در ماه می، وضعیت ممکن است حتی بدتر شود، زیرا آسیا وارد فصل بارندگی می‌شود و فعالیت تجاری ترکیه در آستانه انتخابات این کشور کاهش می‌یابد.

پس از افزایش مداوم سفته‌بازی در بازار مواد اولیه و افزایش قیمت آن‌ها، قیمت‌های جهانی مواد خام با افزایش مداوم نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا، در مسیر نزولی قرار گرفت. تقاضای ناکافی برای محصولات فولادی در ترکیه بر قیمت‌های قراضه تاثیر می‌گذارد. در عین حال، تأمین‌کنندگان قراضه در ایالات متحده آمریکا در برابر کاهش قیمت قراضه در ماه آوریل مقاومت خواهند کرد. بازار داخلی فولاد در آمریکا به دلیل بهبود فصلی در صنعت ساخت‌وساز به روند بهبود خود ادامه می‌دهد.

در جدول زیر، پیش‌بینی متال اکسپرت از روند قیمت‌های کلیدی بازار فولاد و سنگ آهن در سه ماه آینده (ماه‌های آوریل، می و ژوئن) را ببینید:

فهرست مطالب

نوشته‌های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها