اسپاد فولاد آسیا

میلگرد ظفر بناب یکی از پرفروش ترین محصولات فولاد ظفر بناب می‌باشد که دارای استانداردهای DIN اروپا و ASTM آمریکا و استاندارد ملی ایران است. علامت اختصاری میلگرد ظفر بناب ZNبوده که به صورت حک شده بر روی هر شاخه میلگرد ظفر قابل مشاهده است. میلگردهای آجدار این مجموعه در دو نوع A2 و A3 در سایزهای 8 تا 32 و طول 12 متر تولید می‌شوند. همچنین کارخانه ظفر بناب با اضافه کردن میلگرد A4 به سبد محصولات خود لیست تولیدی خود را تکمیل‌تر کرده است.
به دلیل کیفیت بالای میلگرد این کارخانه، قیمت میلگرد ظفر بناب در بازار به نسبت دیگر کارخانجات همجوار آن بالاتر اعلام می‌شود. البته باید این را هم در نظر بگیرید که وزن هر شاخه میلگرد ظفر بناب به نسبت دیگر تولید کنندگان سبک‌تر است.

مجتمع فولاد ظفر بناب به عنوان یکی از بزرگ ترین واحدهای تولیدی میلگرد در شمال غرب کشور می‌باشد که در سال ۱۳۸۶ شمسی به بهره برداری رسید. کارخانه ظفر بناب در استان آذربایجان شرقی و شهرستان بناب، در شهرک صنعتی سهند قرار گرفته است. رسالت و هدف ظفر بناب، گسترش تولید میلگرد و همچنین اشتغال زایی و افزایش رونق اقتصادی در منطقه می باشد که توانست این وظیفه ملی را به خوبی به مرحله عمل برساند. این واحد تولیدی، در ۳ شیفت کاری در حال فعالیت می باشد که توانست به ظرفیت تولید سالانه ۲۰۰ هزار تن دست پیدا کند.

کارخانه میلگرد بناب بعد از اجرای عملیات فاز اول این کارخانه در سال ۱۳۸۶ شمسی و فاز دوم در سال ۱۳۹۰ شمسی به بهره برداری رسید. فاز دوم این مجموعه بیشتر با نام فولاد ظفر نوین گستر بناب شناخته می شود که ظرفیت اسمی تولید آن در حدود ۳۰۰ هزار تن در سال می باشد. به دنبال بهره برداری از فاز دوم، میزان اشتغال زایی مجموعه به ۶۰۰ نفر مستقیم و بیش از ۵۰۰۰ نفر غیر مستقیم رسید.

مجموع محصولات تولید شده ظفر بناب از فاز اول و دوم شامل انواع میلگرد، تیرآهن، نبشی و ناودانی می‌باشد. و در نهایت در سال ۱۳۹۵ شمسی، اجرای عملیات فاز سوم آغاز و در سال ۱۳۹۶ شمسی به بهره برداری رسید. در این فاز نیز ظرفیت اسمی تولید به صورت سالانه ۲۰۰ هزار تن می باشد. فاز چهارم مجتمع فولاد ظفر بناب در آبان ماه سال ۱۴۰۰ با بهره برداری اولیه از بخش ذوب فولاد ظفر بناب انجام گردید.

همانطور که اشاره گردید، عمده محصولات تولید شده در مجتمع ظفر بناب شامل انواع میلگرد، نبشی، ناودانی و تیرآهن می باشد. محصولات این شرکت استانداردهای لازم چه از لحاظ کیفیت و چه از لحاظ سلامت محیط زیست را دارا می باشد. در همین راستا مجتمع فولاد ظفر بناب گواهینامه‌های ISO14001 و ISO – OHAS-18001 در زمینه استقرار نظام مدیریت محیط زیست و گواهینامهISO90001   برای کیفیت بالای محصولات را دریافت نموده است. کارخانه میلگرد ظفر بناب در راستای تولید انواع میلگرد فعالیت خود را در بازار آهن ایران پر رنگ کرده است.