اسپاد فولاد آسیا

سخنرانی رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد درباره امنیت کسب و کار فولاد

[rank_math_breadcrumb]

فهرست

ننکات مهم سخنرانی دکتر بهرام سبحانی، رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در همایش چشم انداز صنعت فولاد:

_ مهمترین مسئله فعلی صنعت فولاد کشور، به مخاطره افتادن امنیت کسب و کار در این صنعت است و‌ منشأ آن اتخاذ تصمیماتی توسط افرادی است که از تسلط کافی بر تولید و تجارت و صادرات فولاد برخوردار نیستند.

_ یک تصمیم غیرکارشناسی مثل الزام به عرضه کل محصول تولیدی در بورس کالا، هم صادرات و ارزآوری فولاد کشور را کاهش داد و هم باعث تشکیل هزاران میلیارد تومان پرونده تعزیراتی برای کارآفرینان فولادی شده است.

_ چرا معافیت مالیاتی صادرات فولاد حذف شده است؟ در همه جای دنیا شمش و اسلب به عنوان محصول نیمه نهایی شناخته می شود اما برخی سیاستگذاران، از آن به عنوان ماده خام یاد می کنند!

_ پتانسیل صادراتی فولاد ایران در همین محصولات نیمه نهایی است نه محصولات نهایی چرا که اکثر کشورها برای تامین مصالح ساختمانی خود ابتدا در پایین دست سرمایه گذاری کرده و کارخانجات نورد احداث می‌کنند و مواد اولیه خود را از بازارهای جهانی خریداری می کنند.

_ سهم صنعت فولاد از مصرف گاز کشور کمتر از ۵ درصد است. آیا قطع کردن گاز این صنعت با حجم اشتغال و ارزش افزوده بالا، تصمیم درستی است؟ آیا محدودیت های چند ماهه برای برق و گاز این صنعت که حدود نیمی از سال را در بر می گیرد، در راستای تامین امنیت کسب و کار و سرمایه گذاری در صنعت فولاد است؟

_ سود فولادی ها را بدون در نظرگرفتن تورم کشور محاسبه می کنند و عنوان می کنند فولادی ها سود می‌کنند و راهکار ارائه می دهند برای کاهش این سود! مگر سود فولادی ها به خارج از این کشور رفته است؟ سود فولادسازان صرف توسعه زیرساخت ها و رونق تولید شده و بخشی از آن هم از طریق سهام عدالت و صندوق ها به عموم مردم رسیده است.

سیزدهمین همایش و نمایشگاه چشم انداز صنعت فولاد و سنگ آهن ایران با نگاهی به بازار، برگزار شده و سخنرانی رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد در این همایش بوده است.

فهرست مطالب

نوشته‌های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها