اسپاد فولاد آسیا

شرکت صنایع آذر فولاد امین به عنوان تولیدکننده انواع میلگرد و مقاطع فولادی در اوایل سال 1390 شمسی و در منطقه تیکمه داش استان آذربایجان شرقی، فرایند احداث خود را آغاز کرد. این شرکت از جمله تولیدکنندگان انواع میلگرد آجدار A2 و A3 با قیمت مناسب در شمال غرب کشور می‌باشد.

محصولات صنایع آذر فولاد امین
با اینکه شرکت آذر فولاد امین با هدف تولید انواع مقاطع فولادی و شمش کار خود را آغاز کرد، اما در حال حاضر فقط فاز اول این کارخانه احداث شده است و تنها شاهد تولید انواع میلگرد آجدار از سمت این کارخانه‌ هستیم. میلگرد آذر امین در هر دو نوع آجدار مارپیچی و جناقی به بازار عرضه می‌شوند و تمامی مشخصات مکانیکی آن‌ها از استاندارد ملی ایران ۳۱۳۲ پیروی می‌کنند.

میلگرد آذر امین
شرکت آذر فولاد امین یکی از تولیدکنندگان باکیفیت در تولید میلگرد می‌باشد که موفق به کسب استانداردهای لازم زیر شده است:

– گواهینامه ISO9001:2015 از شرکت BAS انگلستان در سال 1396 شمسی

– ASTM A 615: 2005

– BS 4449:2009

– JIS G 3112:2010

– GOST 5781-82:1993

– ISO 6935 -2:2007

– DIN 488-2:2009

– پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری

– پروانه بهره برداری از وزارت صنعت، معدن و تجارت

میلگرد آذر امین طبق استاندارد‌های روسی A2 و A3 به بازار عرضه می‌شود و جزو میلگردهای پرمصرف بازار داخلی می‌باشد. تولیدات این کارخانه با نام میلگرد امین نیز در بازار فولاد ایران شناخته می‌شوند و دارای کیفیت بالایی هستند. البته به نسبت کیفیت، قیمت میلگرد آذر امین مناسب‌تر بوده و یکی از گزینه‌های مطرح برای خریداران میلگرد است. میلگردهای آجدار مارپیچی آذر فولاد امین در سایزهای 8 و 10، میلگردهای آجدار جناقی در سایزهای 12،10، 14، 16، 18، 20، 22، 25، 28 و 32 تولید و در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرند. همینطور این شرکت میلگرد آجدار جناقی دوکی نیز تولید می‌کند. تمامی محصولات تولیدی کارخانه آذر فولاد امین دارای مقاومت کشش و تنش تسلیم طبق استاندارد ملی ایران می‌باشند.

کیفیت تولیدات کارخانه آذر فولاد امین

به سبب تکمیل شدن دستگاه‌ها و تجهیزات آزمایشگاهی آذر فولاد امین، تمامی محصولات بعد از سپری کردن مراحل آزمایشگاهی بر اساس استانداردهای داخلی و بین المللی، به مرحله تولید می‌رسند. صنایع آذر فولاد امین جزو تولیدکنندگان برتر کشوری محسوب می‌شود که برای تمامی محصولات ارسالی خود، همراه بار ارسالی، گواهی مرغوبیت کالا صادر کرده و برای مشتری ارسال می‌کند. شرکت آذر فولاد امین در مدت زمان فعالیت خود توانسته است به پیشرفت قابل قبولی در زمینه تکنولوژی در کشور و منطقه دست یابد و هم اکنون بسیاری از محصولات این کارخانه در داخل کشور و همچنین کشورهای همسایه مورد استفاده قرار می‌گیرد. به پاس فعالیت‌های مفید و مثبت شرکت و مدیر عامل آذر فولاد امین، جناب آقای حسین حضرتی، این واحد تولیدی امیدوار است بتواند در زمینه خودکفایی گام‌های بلندی را بردارد.

شرکت آذر فولاد امین

محل احداث این کارخانه در زمینی به مساحت 14 هکتار می‌باشد و شرکت آذر فولاد امین پس از دریافت مجوزهای تاسیس خط تولید نورد آهن و خط تولید ذوب، با نام تجاری AFA Steel فعالیت رسمی خود را شروع کرد.

بعد از احداث کارخانه آذر فولاد امین، این واحد تولیدی شروع به تولید محصولات فولادی نظیر میلگرد نمود. احداث این کارخانه در ۳ فاز صورت گرفت که در فاز اول، کارخانه نورد میلگرد و همچنین مقاطع فولادی با ظرفیت اسمی سیصد هزار تن در سال احداث گردید. در فاز دوم، کارخانه فولاد سازی شمش فولادی به ظرفیت چهارصد هزار تن در سال احداث خواهد شد. در نهایت و در فاز سوم نیز، کارخانه نورد میلگرد با ظرفیت اسمی چهارصد هزار تن در سال به احداث خواهد رسید.