شماره‌های تماس:

واردات صادرات فولاد چین: بازار جهانی در سیطره چین

[rank_math_breadcrumb]

فهرست

چینی‌ها که محصولات فولادی‌ها آن‌ها پایین‌ترین قیمت را در بازارهای جهانی فولاد دارد، همچنان در حال تزریق مازاد عرضه به بازارهای صادراتی هستند. واردات صادرات فولاد چین: در ۵ ماهه نخست سال ۲۰۲۳، صادرات فولاد چین تقریباً ۴۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل جهش داشته و همزمان واردات فولاد این کشور نیز بیش از ۳۷ درصد کاهش یافته است! خالص صادرات فولاد چین در ماه می ۲۰۲۳ به بالاترین میزان در تاریخ این کشور رسیده است.
مازاد عرضه در بازار چین و تقاضای کمتر از حد انتظار، باعث شده تا فولادسازان چینی برای فروش محصولات خود به بازارهای مختلف از جمله خاورمیانه، جنوب شرق آسیا، شمال آفریقا و آمریکای مرکزی و جنوبی هجوم ببرند. بنا به برخی برآورها مازاد عرضه فولاد چین در ۴ ماهه نخست سال ۲۰۲۳ با رشد حدوداً ۸۴ درصدی به ۲۱ میلیون تن رسید.
در ۵ ماهه نخست سال ۲۰۲۳ صادرات فولاد چین با رشد ۴۰.۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۳۶.۳۷ میلیون تن رسیده است. همزمان در این دوره واردات فولاد چین نیز کاهش شدید ۳۷.۱ درصدی را تجربه کرده و به تنها ۳.۱۳ میلیون تن در ۵ ماهه نخست سال جاری میلادی رسیده است.
روند رشد صادرات فولاد چین در ماه می ۲۰۲۳ نیز ادامه داشته؛ به نحوی که صادرات فولاد چین در این ماه به ۸.۳۶ میلیون تن رسیده که ۷.۷ درصد بیش از ماه مشابه سال گذشته است. واردات فولاد چین نیز در ماه می تنها ۶۳۱ هزار تن بوده که ۲۱.۷ درصد از ماه می ۲۰۲۲ کمتر است.
فولادسازان چینی در ۵ ماه نخست سال جاری میلادی به صورت مداوم، مازاد عرضه خود را به بازارهای جهانی تزریق کرده‌اند. گرچه اخیراً در پی خوش‌بینی به بسته جدید حمایتی دولت چین، قیمت‌ها در بازار این کشور افزایش یافته اما بعید است عمر این رشد قیمت‌ها طولانی باشد و احتمالاً شرکت‌های فولادی در نقاط مختلف دنیا همچنان باید آماده رقابت شدید با محصولات نسبتاً ارزان‌قیمت فولادسازان چین باشند.
منبع: پترومتالز

فهرست مطالب

نوشته‌های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها