اسپاد فولاد آسیا

میلگرد خلیج فارس

فولاد آتیه خلیج فارس از جمله تولیدکنندگان جنوب غرب ایران، در زمینه تولید میلگرد آجدار نقش پر رنگی در بازار آهن آلات دارد. میلگرد خلیج فارس در سایز 8 تا 32 در استاندارد A3  قابل خرید می‌باشد. این شرکت در تلاش است که محصولات با کیفیتی طبق استانداردهای جهانی ارائه دهد.

شرکت فولاد آتیه خاورمیانه

این شرکت که با نام فولاد آتیه خلیج فارس و محصولات آن با نام میلگرد خلیج فارس شناخته شده است، یک شرکت سهامی خاص می‌باشد که در سال ۱۳۹۲ و در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار واقع در استان خوزستان، شهر اهواز، شهرک صنعتی شماره ۵، عملیات احداث آن شروع شد. در سال ۱۳۹۵ فاز اول این کارخانه افتتاح شد و آغاز به فعالیت کرد.

هدف از تاسیس این شرکت، باور و تعهد موسسان آن به دو اصل “اشتغال پایدار” و “تولید بومی” بوده که نیاز اساسی اقتصاد امروز کشور و جامعه جوان می‌باشد. فولاد آتیه خاورمیانه با شعار اشتغال پایدار و تولید بومی به الگویی برای سرمایه گذاران در این صنعت جهت توسعه شرکت های صنعتی تبدیل گشته است.

در حال حاضر این شرکت در زمینه تولید میلگردهای فولادی فعالیت دارد و ظرفیت تولید آن ۳۰۰ هزار تن در سال می باشد. فولاد آتیه به علت نزدیکی به شرکت فولاد خوزستان همچنین نزدیکی به بزرگراه‌ها و بنادر جنوبی کشور می‌تواند به یک صادرکننده بزرگ محصولات فولادی از قبیل میلگرد تبدیل شود.

میلگرد خلیج فارس با بهره گیری از متخصصین مجرب و تجهیزات روز، به مرحله تولید می‌رسد. این شرکت به منظور افزایش اعتماد مشتریان و رسیدن به کیفیت پایدار محصولات، از سیستم مدیریت کیفیت در روند تولیدات خود بهره می برد. به همین دلیل در ژانویه سال 2018 میلادی توانست گواهینامه سیستم مدیریت کیفی ISO9001:2015 را اخذ نماید.

استاندارد محصولات فولاد آتیه خاورمیانه

محصولات تولیدی مجتمع فولاد آتیه خاورمیانه، شامل میلگردهای آجدار جناقی و دوکی مطابق با استانداردهای زیر می باشد:

  • استاندارد ۳۱۳۲ (تجدید نظر دوم – سال ۱۳۹۲)
  •  استاندارد ملی ایران
  •  استاندارد ASTM A615 ایالات متحده آمریکا
  • استاندارد BS4449 انگلستان

این شرکت با رعایت استانداردهای بالا موفق به تولید محصولات با کیفیتی شده که دارای استحکام بالا و وزن مناسب میباشد. این موفقیت به لطف بهره گیری از نیروهای با تخصص و با تجربه همچنین توجه به بهبود مستمر کیفیت محصولات، حاصل گردیده است. میلگرد خلیج فارس با بهره گیری از شمش تولیدی شرکت فولاد خوزستان و کنترل کیفیت محصولات در چهار مرحله به تولید می‌رسد.

گواهینامه‌های اخذ شده مجتمع فولاد آتیه خاورمیانه

  • استاندارد ملی شماره ۳۱۳۲ برای میلگردهای فولادی گرم نوردشده با ویژگی آج ۴۰۰ از واحد استاندارد ملی ایران
  •  گواهینامه ISO 9001:2015 در زمینه مدیریت کیفیت
  • گواهینامه OHSAS 18001:2007 در زمینه سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی
  • گواهینامه BS4449
  • گواهینامه ISO 9001، ISO 2015، ISO 14001، ISO 45001
  • گواهینامه انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران همچنین اخذ چندین گواهینامه معتبر دیگر از نهادهای داخلی و خارجی از کارنامه‌های درخشان این شرکت می‌باشد. این عامل بر کیفیت خروجی و قیمت میلگرد خلیج فارس تاثیرگذار است.

مراحل تولید میلگرد خلیج فارس

میلگرد خلیج فارس براساس ۴ مرحله انبار شمش، نوردکاری، آزمایش در آزمایشگاه و انبار محصول به مرحله تولید و فروش می‌رسد. این شرکت به دنبال تولید محصولی مرغوب و باکیفیت است.

طرح‌های توسعه و برنامه‌های آینده فولاد آتیه خاورمیانه

مجتمع فولاد آتیه خاورمیانه، بعد از گذشت ۳ سال از احداث خط تولید خود با تولید میلگردهای با کیفیت توانسته جایگاه بالایی در این صنعت برای خود رقم بزند. نتیجه حاصل شده نشان دهنده پتانسیل عظیم شرکت برای رشد و پیشرفت هرچه بیشتر و همچنین توان توسعه دامنه محصولات تولیدی خود می‌باشد. از این رو این مجتمع اهداف زیر را در برنامه کاری خود قرار داده است: احداث خط تولید نورد ورق با ظرفیت ۴۰۰ هزار تن در سال، احداث خط تولید تیرآهن با ظرفیت ۴۵۰ هزار تن در سال، احداث خط تولید فولادسازی با ظرفیت ۵۰۰ هزار تن در سال.