شماره‌های تماس:

بازار فولاد در کنترل دولت

[rank_math_breadcrumb]

فهرست

مدیر کارخانه مجتمع فولاد جنوب گفت: به طور قطع هر زمانی که دولت از کنترل بازار فولاد دست کشیده، تأثیرات مثبت و بهتری در این بازار شاهد بودیم.

علیرضا میرزایی در گفتگویی با بیان اینکه روند رکودی بازار فولاد همچنان موضوع اصلی این حوزه به شمار می‌رود، اظهارداشت: اولین و مهم‌ترین بحث تأثیرگذار در این ماجرا، عوارض صادراتی است که نیاز به اصلاح دارد.

وی گفت: البته در حال حاضر عوارض فولادی‌ها به حالت تعلیق درآمده و به احتمال زیاد از این حوزه حذف شود؛ با این وجود، چنین قانونی بر تولیدکنندگان داخلی فولاد بسیار تأثیرگذار است. ناگفته نماند که این عوارض ابتدا برای حمایت از تولیدکنندگان محلی و تشویق به خودکفایی در صنعت اجرا شد.

میرزایی تصریح کرد: دولت باید برای خرید و فروش محصولات، فولادسازان را آزاد بگذارد تا بدون تصمیمات دستوری مانند بازگرداندن ارز صادراتی به کشور، بتوانند بیشترین سود و بهره را ببرند. از سوی دیگر، بحث نرخ‌گذاری دستوری نیز در این خصوص مطرح است که دولت باید به فولادی‌ها اجازه دهد قیمت محصولات فولادی را عرضه و تقاض مشخص کند.

مدیر کارخانه مجتمع فولاد جنوب معتقد است: به طور قطع هر زمانی که دولت از کنترل بازار فولاد دست کشیده، تأثیرات مثبت و بهتری در این بازار شاهد بودیم.

میرزایی اظهار داشت: این موضوعات نباید چالش‌های یک صنعت باشد بلکه چالش و مشکلات صنعتی باید ایجاد زیرساخت، سرمایه در گردش، انرژی و امثال آن باشد که متاسفانه به دلیل شرایط موجود، شاهد موانع و چالش‌های ساده‌ای هستیم، بنابراین در صورتی که چنین قوانین دست و پاگیری از صنعت فولاد حذف شود، تا حدودی می‌توان به بهبود وضعیت این صنعت امیدوار شد.
منبع: فولادبان

فهرست مطالب

نوشته‌های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها